بازرگاني پرشين پيشرانه

بازرگاني پرشين پيشرانه

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۸ تير ۱۳۹۸
راهنماي نصب تلوزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

راهنماي نصب تلوزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

راهنماي نصب تلوزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

راهنماي نصب تلوزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

با عرض سلام و ادب خدمت دوستان عزيز و همراهان گرامي سايت . در اين نوشتار نحوه اتصال تلويزيون به ديوار را به صورت گام به گام خدمت شما عزيزان توضيح مي­­دهيم.در صورت وجود هر گونه سوال مي­توانيد با كارشناسان فني شركت پرشين پيشرانه تماس حاصل فرماييد.

راهنماي نصب تلوزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

نصب تلوزيون بر روي پايه ديواري- پرشين پيشرانه

نصب تلوزيون بر روي پايه ديواري- پرشين پيشرانه

مطالعات اخير نشان داده است كه  بيش از 70 درصد مردمي كه علاقه به نصب تلويزيون خود بر روي ديوار با استفاده از پايه ديواري را دارند در نهايت موفق به انجام اين كار نمي­شوند. اين امر كاملا قابل درك است چرا كه نصب تلوزيون با پايه ديواري در ابتدا پروسه ­اي بسيار سخت و پيچيده به نظر مي­رسد.

سوالات فراواني ذهن شما را براي نصب تلويزيون درگير خواهد كرد.

  • سوراخ كاري ديوار تلويزيون منزل يا محل كار امكان پذير است؟

  • با سيم و كابل­ هاي اضافي پشت تلوزيون چه بايد كرد؟

  • در صورت اشتباه در سوراخ كاري آيا راه بازگشتي هست؟

براي پاسخ به سوالات فوق و رسيدن به اين نتيجه كه نصب تلويزيون بر روي ديوار كار چندان پيچيده ­اي كه در ابتدا فكر ميكرديد نيست.

ادامه اين مقاله/ويديو را دنبال نماييد.

در گام اول شما نياز به خريد پايه تلويزيون ديواري داريد.

تقريبا تمامي تلويزيون­ هاي ال سي دي و ال اي دي استاندارد موجود در بازار ايران مانند تلوزيون ال جي ، سامسونگ ، سوني و … داراي سوراخ­هاي استانداردي به نام وسا براي نصب تلويزيون به صورت ديواري يا سقفي هستند . قبل از خريد پايه تلويزيون حتما به مشخصات فني پايه و شماره وسا آن دقت نماييد تا از يكسان بودن شماره وسا پايه با شماره وسا تلويزيون خود اطمينان حاصل نماييد.

راهنماي نصب تلويزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

پايه تلويزيون ديواري عموما به سه صورت ثابت، متحرك و پايه بازويي در بازار موجود است. در صورت استفاده از پايه تلويزيون متحرك مي­توانيد تلويزيون خود را در ارتفاعي بالاتر از حالت معمول نصب كرده و زاويه ديد خود را با توجه به تابش نور و در طول روز تنظيم نماييد.

در صورت استفاده از پايه تلويزيون بازويي زاويه و شعاع ديد تلويزيون را مي­ توانيد به ميزان قابل توجهي افزايش دهيد. مشكل ديگري كه اكثر مصرف كنندگان اداري و خانگي پايه تلويزيون با آن مواجهند سيم و كابل­هاي اضافي و پخش مابين تلويزيون و پريز يا رسيور هاي موجود است.

نحوه پوشاندن سيم ها پشت تلوزيون ديواري

نحوه پوشاندن سيم ها پشت تلوزيون ديواري

راهنماي نصب تلوزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

براي حل اين مشكل مي­توانيد از يك پك سوكت دار براي رد كردن كابل و سيم ­هاي تلويزيون استفاده نماييد.

پك سوكت دار سيم و كابل توكار تلوزيون ديواري

پك سوكت دار سيم و كابل توكار تلوزيون ديواري

حال كه صحبت از كابل شد اطمينان حاصل فرماييد كه تمامي كابل­ هاي مورد نياز مثل كابل HDMI ، كابل­هاي نوري ، كابل اينترنت و … مورد استفاده از استاندارد CL3 تبعيت مي­كنند . هر چند كه شما در حال حاضر شايد نياز به هيچ كابلي نداشته باشيد اما پيش بيني آينده را كرده و تمامي كابل ­هاي مورد نياز را قبل از نصب تلويزيون درون ديوار قرار دهيد.

با اين كار در صورت تعويض تلوزيون در آينده يا تغيير در كاربري ديگر نيازي به سيم و كابل كشي مجدد نخواهيد داشت. جهت نصب تلويزيون بر روي ديوار كناف به ابزار­هاي ذيل نياز خواهيد داشت:

  1. ابزاري براي يافتن استاد­هاي عمودي و افقي كناف:

اين ابزار در صورتي كه قصد نصب تلويزيون بر روي ديوار كناف را داريد از ملزومات اساسي نصب مي­باشد همان گونه كه اطلاع داريد ديوار­هاي كناف از سازه هاي فلزي گالوانيزه به نام استاد به عنوان مش­بندي سازه­ اي پشت كار و پنل­ هاي نازك گچي به عنوان ظاهر و رويه ديوار ساخته مي­شوند.

نصب تلوزيون با پايه ديواري بر روي ديوار كناف

نصب تلوزيون با پايه ديواري بر روي ديوار كناف

راهنماي نصب تلوزيون به ديوار كناف توسط پايه تلوزيون TV-JACK

پنل­ هاي گچي كناف ظاهر بسيار زيبايي داشته و به دليل پايين آوردن وزن سازه و ايمن نمودن ساختمان در برابر زلزله مزيت بالايي نسبت به سيستم­ هاي قديمي مانند ديوار آجري، بتني و … را دارند. هر چند وزن پايين ديوار گچي در حوادث طبيعي به عنوان مزيت قابل توجهي مطرح است ، اما اين مزيت نصب ادوات سنگين مانند تلويزيون، تابلو و … را بر روي ديوار كناف به امري نسبتا فني و پيچيده تبديل مي­كند.

در هنگام نصب تلوزيون بر روي ديوار كناف تمامي پيچ­ها حتما بايد بر روي استاد­هاي كناف(سازه ­ها) نصب شوند.

  1. متر

  2. مداد

  3. پيچ گوشتي

  4. دريل و مته مناسب با ديوار

  5. آچار مناسب جهت بستن پيچ­ ها

  6. دستگاه فرز مناسب جهت بريدن ديوار كناف

در گام بعد بايد ارتفاع مناسب نصب تلويزيون را مشخص كرد.

اين ارتفاع تابع عوامل مختلفي مي­باشد.

جهت اطلاع از آيتم ­هاي موئثر بر تعيين ارتفاع نصب تلويزيون بر روي ديوار مي­توانيد به بخش مقالات ما مراجعه فرماييد. در حالت كلي مركز تلويزيون بايد بعد از نشستن بر روي يك كاناپه تلويزيوني يا مبل جلو تلويزيون، صفحه تصوير بايد هم­سطح چشم شما باشد.

دستگاه تشخيص سازه كناف در واقع يك آهن رباي قوي متصل به مداري الكتريكي و يك چراغ ديمردار بوده و با نزديك شدن آهن ربا به سازه آهني شدت نور با توجه به شدت ميدان تغيير مي­كند. در صورتي كه به اين دستگاه دسترسي نداريد محل سازه را به صورت تقريبي با استفاده از يك آهن رباي قوي يا ضربه زدن به ديوار و دقت به ميزان پژواك صدا مي­توان تعيين كرد.

بعد از تعيين تقريبي مكان سازه جهت اطمينان تام از محل سازه ­ها، از يك ميخ كوچك  قبل از سوراخ كاري استفاده نماييد. با توجه به قرار گرفتن سوراخ­ ها به صورت كامل در پشت تلويزيون چندان نگران اشتباهات احتمالي نباشيد. پس از تعيين محل سازه­ هاي كناف با استفاده از شابلون پايه يا خود پايه مكان سوراخ­ها را بر روي ديوار و در نقاط تلاقي با سازه مشخص نماييد. هنگام تعيين نقاط سوراخ­ كاري دقت نماييد كه حتما پايه تراز باشد . جهت تراز نمودن صحيح پايه استفاده از خود پايه به جاي شابلون توصيه مي­شود. در صورت استفاده از پايه تلوزيون­هاي ديواري TV JACK خود پايه به صورت سر خود داراي تراز مي­باشد.

پايه تلوزيون ديواري تي وي جك به همراه تراز سر خود

پايه تلوزيون ديواري تي وي جك به همراه تراز سر خود

حتما از رول پلاك براي پيچ­ هاي تلويزيون استفاده كرده و قبل از نصب پيچ مناسب پايه ديواري با توجه به ابعاد تلوزيون را تهيه نماييد. نقاط مشخص شده بر روي ديوار را سوراخ كاري كرده و رول پلاك ها را درون سوراخ قرار دهيد. با توجه به تحمل گشتاور خمشي در پايه تلوزيون­هاي متحرك و جهت اطمينان مضاعف مي­توان پيچ­  هاي بالايي تلوزيون را قوي­تر انتخاب كرد. ( در صورت خريد از شركت پرشين پيشرانه  پيچ­هاي تمامي پايه تلوزيون­هاي شركت براي تحمل بار ماكزيمم طراحي شده و بدون اخذ اختلاف قيمت تقديم شما عزيزان مي­شود)

پس از سوراخ كاري ، رول پلاك­ ها را در ديوار قرار داده و پايه تلويزيون را بر روي ديوار فيكس نماييد. گام بعدي نصب پك سوكت دار براي رد كردن كابل­ و سيم­ هاي پشت تلوزيون است. مكان باكس بالايي پك مي­تواند دقيقا در قسمت وسط پايه تلويزيون باشد. امكان دارد در هنگام برشكاري با مسائل متفاوتي از جمله سازه كناف افقي اضافي، سيم و كابل داخل ديوار و …  مواجه شويد. در صورت مواجه با موردي مانند سازه كناف اضافي دستپاچه نشويد چون هم مكان برش را مي­توان تغيير داد و هم در موارد خاص با مشاوره كارشناس سازه كناف به صورت موردي مي­توان كوتاه كرد.

در مورد اين فيلم ما مكان برش را اندكي تغيير داده و به زير پايه منتقل مي­كنيم. كابل­هاي تلوزيون را از سوكت بالايي رد كرده و در سوكت پاييني فيكس نماييد. در نهايت قسمت دوم پايه را پشت تلويزيون نصب مي­كنيم. احتمالا جهت نصب پايه بر روي تلويزيون بايد پيچ­ هاي اوليه روي تلويزيون را جدا كنيم.

بعد از نصب دو پايه پشتي به تلويزيون از يك نفر ديگر كمك گرفته و تلوزيون را بر روي قسمت اوليه پايه كه به ديوار پيچ شده قرار دهيد. در اين مرحله مي­توانيد تمامي كابل­ها را نصب كرده و از تلويزيون خود لذت ببريد. اين فيلم/نوشتار در باره ي نصب تلويزيون بر روي پايه ديواري به صورت كلي و جنرال بوده و در صورت نياز به نصب تخصصي يا در صورت مواجه شدن با هر گونه مشكلي مي­توانيد با كارشناسان فني شركت پرشين پيشرانه تماس حاصل نماييد.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۶ تير ۱۳۹۸
نصب تلويزيون بر روي ديوار يا قرار دادن آن بر روي ميز تلويزيون؟ كدام يك امن تر است؟

نصب تلويزيون بر روي ديوار يا قرار دادن آن بر روي ميز تلويزيون؟ كدام يك امن تر است؟

نصب تلويزيون بر روي ديوار يا قرار دادن آن بر روي ميز تلويزيون؟ كدام يك امن تر است؟

پايه تلوزيون (TV-mounting bracket) وسيله ايست كه امكان نصب تلويزيون روي ديوار و حتي سقف را  به صورت ثابت ومتحرك فراهم ميكند. در طراحي كلي پايه تلوزيون معمولا از پايه­اي ثابت با قابليت پيچ شدن به ديوار و دو بازوي ثابت يا متحرك بسته به نياز مشتري جهت آويز تلوزيون استفاده مي ­شود. پايه و بازو­ها به دليل نياز به قابليت تحمل وزن بالا از جنس آهن يا استيل ساخته مي­شوند. پايه تلوزيون با بازوي ثابت مناسب كساني است كه فيكس بودن تلوزيون بر روي پايه يا سقف برايشان ملاك است. در صورتي كه مصرف كننده بخواهد تلويزيون خود را طوري به ديوار وصل كند كه بتواند به حسب نياز آن را به 4 جهت اصلي يعني عقب جلو و چپ و راست هدايت كند پيشنهاد كارشناسان فني شركت پرشين پيشرانه استفاده از پايه تلويزيون­هاي بازو متحرك تي وي جك مي­باشد. فروشگاه اينترنتي پرشين پيشرانه محصولات كارخانه تي وي جك را به عنوان محصولي با كيفيت بالا و قيمت مناسب به شما پيشنهاد مي كند. ضمنا اگر علاقه ­مند به خريد حضوري اين محصول هستيد مي­توانيد به شوروم دايمي ما در خيابان لاله زار مراجعه فرماييد.

نصب تلويزيون بر روي ديوار يا قرار دادن آن بر روي ميز تلويزيون؟ كدام يك امن تر است؟

هر چه ابعاد تلويزيون ال سي دي يا ال اي دي شما بزرگ تر باشد وزن آن بيشتر شده و احتمال افتادن تلويزيون از روي ميز تلويزيون زميني به دلايل مختلف مثل زلزله، برخورد ناخواسته و … بيشتر مي شود. پايه تلويزيون ديواري در صورت نصب صحيح علاوه بر ايجاد فضاي بيشتر در خانه و كاهش احتمال برخورد هاي ناخواسته، ضريب امنيت بالاتري نسبت به ميز تلويزيون زميني در حوادثي چون زلزله را تضمين مي كند.

 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۵ تير ۱۳۹۸
آنتن ديجيتال تلويزيون پخش لوازم الكتريكي

آنتن ديجيتال تلويزيون

آنتن ديجيتال تلويزيون

پخش لوازم الكتريكي فروشگاه اينترنتي پرشين پيشرانه

پخش لوازم الكتريكي فروشگاه اينترنتي پرشين پيشرانه

استفاده از آنتن تلويزيون ديجيتال در چند سال اخير بسيار فراگير شده و تقريبا در هر جايي كه تلويزيون استفاده مي شود يك دستگاه آنتن ( هوايي و يا روميزي ) قابل رويت است .در سال هاي دور آنتن ها با شاخه هاي متعدد و بلند ساخته مي شدند ، در قسمت مياني آنتن از ديپل جهت جذب امواج دريافتي استفاده مي شد و در قسمت انتهايي آنتن رفلكتور تعبيه شده كه وظيفه آن بازگرداندن امواج رد شده از آنتن به سمت ديپل مي بود . اما امروزه و با پيشرفت تكنولوژي ، آنتن ها كوچكتر شده و ديگر براي دريافت سيگنال به ميله و شاخك هاي بلند نيازي نيست و به جاي آن از تقويت كننده در مسير انتقال امواج به تلويزيون استفاده مي گردد. ( با توجه به بالا رفتن قيمت آلومينيوم در بازار جهاني و از سوي ديگر ناموزون بودن آنتن هاي بزرگ در پشت بام ها ، آنتن ها در ابعاد كوچكتر و با تقويت كننده ساخته مي شوند و همچنين در ساختمان هاي بزرگ از آنتن مركزي استفاده مي گردد. ) نسل جديد آنتن هاي تلويزيون ، آنتن هاي 360 درجه مي باشند و براي جاهايي كه بر سر راه عبور سيگنال موانعي مانند ساختمان هاي بلند قرار دارند بهترين گزينه مي باشند. در آنتن هاي 360 درجه امواج دريافتي منتشر شده در هوا از هر سو جذب و از طريق سيم كواكسيال RG59 وارد تقويت كننده شده و سپس به ورودي دستگاه گيرنده ديجيتال و يا ورودي تلويزيون منتقل مي گردد. از شركت هاي قديمي و شناخته شده درصنعت آنتن مي توان از شركت لالي الكترونيك و شركت سيماران نام برد كه سال ها در زمينه توليد آنتن هاي هوايي و روميزي تلويزيون سابقه درخشان دارند . اگر شما در يك منطقه روستايي و با منطقه نا هموار سكونت داريد ، جهت دريافت سيگنال قوي ، نياز به آنتن هوايي در فضاي باز خواهيد داشت . همه مدل هاي آنتن هوايي فركانس UHF و VHF را دريافت خواهند كرد ، بنابراين مطمئن باشيد كه شما تمام سيگنال هاي پخش در منطقه خود را دريافت مي كنيد.

كلمات كليدي مرتبط : آنتن تلويزيون ، آنتن تلويزيون روميزي قوي ، آنتن تلويزيون خودرو ، آنتن تلويزيون روميزي ، آنتن تلويزيون ديجيتال ، آنتن تلويزيون كوچك ، آنتن تلويزيون براي لپ تاپ ، آنتن تلويزيون قوي ، آنتن تلويزيون HD ، آنتن تلويزيون LED ، آنتن براي تلويزيون LCD ، آنتن براي تلويزيون LED

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۲ تير ۱۳۹۸
ارتفاع استاندارد نصب تلويزيون بر روي ديوار چقدر است؟

پايه تلويزيون

پايه تلويزيون

پايه تلوزيون (TV-mounting bracket) وسيله ايست كه امكان نصب تلويزيون روي ديوار و حتي سقف را  به صورت ثابت ومتحرك فراهم ميكند. در طراحي كلي پايه تلوزيون معمولا از پايه­اي ثابت با قابليت پيچ شدن به ديوار و دو بازوي ثابت يا متحرك بسته به نياز مشتري جهت آويز تلوزيون استفاده مي ­شود. پايه و بازو­ها به دليل نياز به قابليت تحمل وزن بالا از جنس آهن يا استيل ساخته مي­شوند. پايه تلوزيون با بازوي ثابت مناسب كساني است كه فيكس بودن تلوزيون بر روي پايه يا سقف برايشان ملاك است. در صورتي كه مصرف كننده بخواهد تلويزيون خود را طوري به ديوار وصل كند كه بتواند به حسب نياز آن را به 4 جهت اصلي يعني عقب جلو و چپ و راست هدايت كند پيشنهاد كارشناسان فني شركت پرشين پيشرانه استفاده از پايه تلويزيون­هاي بازو متحرك تي وي جك مي­باشد. فروشگاه اينترنتي پرشين پيشرانه محصولات كارخانه تي وي جك را به عنوان محصولي با كيفيت بالا و قيمت مناسب به شما پيشنهاد مي كند. ضمنا اگر علاقه ­مند به خريد حضوري اين محصول هستيد مي­توانيد به شوروم دايمي ما در خيابان لاله زار مراجعه فرماييد.

 

قيمت پايه تلويزيون سقفي و ديواري؟

پرشين پيشترانه

ارتفاع استاندارد نصب تلويزيون بر روي ديوار چقدر است؟

ارتفاع مناسب نصب تلويزيون بر روي ديوار به عوامل متفاوتي از جمله ابعاد تلويزيون، محدوديت هاي محيط نصب شامل ابعاد ديوار، مساحت فضاي قرارگيري تلويزيون و … بستگي دارد. اما به عنوان يك قاعده كلي مناسب ترين ارتفاع نصب براي يك تلويزيون 42 اينچ از كف محل نصب تا وسط تلويزيون 56 اينچ(142.24 سانتيمتر) مي باشد. در حالي كه اين ارتفاع براي تلويزيون 55 اينچ به 61 اينچ(154.94 سانتيمتر) تغيير پيدا مي كند. در جدول ذيل ميتوانيد نسبت ارتفاع نصب تلويزيون به ابعاد آن را با توجه به ابعاد روتين تلويزيون هاي موجود در بازار ايران مشاهده بفرماييد.

رديف ابعاد تلويزيون ارتفاع از كف تا ميانه تلويزيون
1 42 اينچ 142.24 سانتيمتر
2 55 اينچ 154.94 سانتيمتر
3 65 اينچ 165.1 سانتيمتر
4 70 اينچ 170.18 سانتيمتر

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۰ تير ۱۳۹۸
منظور از شماره VESA در توضيحات فني تلويزيون و پايه تلويزيون چيست؟پايه تلويزيون

پايه تلويزيون

پايه تلويزيون

پايه تلوزيون (TV-mounting bracket) وسيله ايست كه امكان نصب تلويزيون روي ديوار و حتي سقف را  به صورت ثابت ومتحرك فراهم ميكند. در طراحي كلي پايه تلوزيون معمولا از پايه­اي ثابت با قابليت پيچ شدن به ديوار و دو بازوي ثابت يا متحرك بسته به نياز مشتري جهت آويز تلوزيون استفاده مي ­شود. پايه و بازو­ها به دليل نياز به قابليت تحمل وزن بالا از جنس آهن يا استيل ساخته مي­شوند. پايه تلوزيون با بازوي ثابت مناسب كساني است كه فيكس بودن تلوزيون بر روي پايه يا سقف برايشان ملاك است. در صورتي كه مصرف كننده بخواهد تلويزيون خود را طوري به ديوار وصل كند كه بتواند به حسب نياز آن را به 4 جهت اصلي يعني عقب جلو و چپ و راست هدايت كند پيشنهاد كارشناسان فني شركت پرشين پيشرانه استفاده از پايه تلويزيون­هاي بازو متحرك تي وي جك مي­باشد. فروشگاه اينترنتي پرشين پيشرانه محصولات كارخانه تي وي جك را به عنوان محصولي با كيفيت بالا و قيمت مناسب به شما پيشنهاد مي كند. ضمنا اگر علاقه ­مند به خريد حضوري اين محصول هستيد مي­توانيد به شوروم دايمي ما در خيابان لاله زار مراجعه فرماييد.

منظور از شماره VESA در توضيحات فني تلويزيون و پايه تلويزيون چيست؟

وسا مخفف استاندارد هاي لوازم صوتي و تصويري بوده و از حاصل ضرب دو عدد( به عنوان مثال 200*200) تشكيل مي شود. عدد اول بيانگر فاصله دو سوراخ پيچ پايه تلويزيون به صورت افقي و عدد دوم بيانگر اين فاصله به صورت عمودي مي باشد. اكثر برند هاي معتبر تلويزيون منحني و فلت در دفترچه مشخصات فني محصولات خود به شماره وسا مناسب جهت نصب تلويزيون با پايه ديواري اشاره كرده اند.

خريد پايه تلويزيون بهترين پايه تلويزيون ال جي پايه تلويزيون سامسونگ پايه تلويزيون سوني قيمت پايه تلويزيون

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۵ خرداد ۱۳۹۸
آموزش باتري به باتري ماشين

آموزش باتري به باتري ماشين

آموزش باتري به باتري ماشين

چگونه باتري به باتري خودرو انجام دهيم؟

چگونه ماشيني كه روشن نمي شود را روشن كنيم؟ چگونه عمل باتري به باتري را صحيح انجام دهيم؟

حتما شما هم گهگاه و يا حداقل يكبار پشت خودروي خود نشسته ايد و

هنگام استارت زدن متوجه شده ايد كه خودروي شما روشن نمي شود.

اما  چاره چيست. حتما مي دانيد كه اين مشكل عمدتا از ناحيه باتري خودرو ناشي مي شود

و يكي از بهترين راه حل ها عمل باتري به باتري است تا خودرو، روشن و باتري مجدد شارژ شود.

اما روش صحيح و بدون آسيب اين روش چيست؟.

مطمئن شويد مشكل از باتري است

دليل روشن نشدن خودرو و يا استارت خوردن و روشن نشدن چيست؟ اگر با اين موضوع آشنا باشيد

با همان استارت اول مشكل را خودتان كشف خواهيد كرد، اگر كه نه چراغ هاي خودرو را روشن كنيد،

آيا شدت نور آن ها طبيعي است يا ضعيف شده است، اگر كه نور آن ها كمي ضعيف شده است و قدرت قبل

را ندارند حال شما تقريبا مطمن هستيد كه مشكل از باتري است ولي اگر اينچنين نيست باتري شما قدرت كافي

را دارد و بايد پيگير مشكل در جايي ديگر باشيد.

  • سويچ را بچرخانيد و ببينيد كه اصلا چراغ هاي داخلي و داشبورد روشن مي شوند يا خير،

  • حتي در ضعيف ترين حالت باتري چراغهاي داخلي داشبورد با نور بسيار اندك قابل رويت خواهند بود.

  • اگر كلا مطمئن هستيد هيچ چراغي روشن نمي شود آنوقت احتمالا مشكل از سويچ است.

  • آيا هنگام استارت زدن خودرو سعي در روشن شدن دارد و اين اتفاق نمي افتد و يا در همان ابتداي

  • استارت زدن سريع قطع مي شود؟ اگر در همان ابتداي كار سريع قطع مي شود مشكل شما باتري نخواهد بود

باتري به باتري كردن خودرو

1 – كاپوت هر دو خودرو را بالا بزنيد

حال كه مطمئن شديد مشكل از باتري است شما براي راه اندازي و شارژ باتري نياز به انجام عمل باتري

به باتري كردن خودرو داريد. براي اين كار يك خودروي سالم را بايد به خودروي خود نزديك كنيد بهترين

روش نزديك كردن از روبه رو است، همچنين مي توانيد از طرفيني كه باتري خودرو ها

به يكديگر نزديك تر هستند اين كار را انجام دهيد.

  • با دقت قطب هاي مثبت و منفي هر دو باتري را مشخص كنيد. معمولا بر روي سرباتري

  • و يا كنار آن ها مثبت و منفي مشخص شده است.

  • بيشتر مواقع قطب مثبت قرمز رنگ است و علامت + بر سرباتري آن مشخص است.

  • همچنين به صورت معمول قطب منفي مشكي رنگ است و علامت – بر روي آن مشخص است.

2 – خودرو ها را آماده كنيد

حال كه باتري ها را تا جاي ممكن و البته بدون هر گرونه تماس به يكديگر نزديك كرديد، حال زمان آن رسيده است

كه خودرو ها را آماده كنيد. براي اين كار ابتدا تمام متعلقات برقي همچون فن، بخاري، شارژر ها، راديو وضبط، فلش،

و هر تجهيزات برقي ديگر را در داخل خودرو جدا و يا خاموش كنيد. همچنين خود خودرو را هم فعلا خاموش كنيد.

  • چنانچه خودرو ها با يكديگر تماس داشته باشند امكان آسيب جدي به قطعات برقي و كامپيوتري

  • هر دو خودرو بسيار بالاست. دقت كنيد با يكديگر ارتباط و يا تماسي نداشته باشند.

3 – خود و باتري ها را آماده كنيد

با اينكه با رعايت نكات و ايمني خطر خاصي شما را تهديد نمي كند ولي بهتر است از دستكش ها زخيم هم استفاده كنيد.

  • حتما چك كنيد باتري هيچ گونه ضرب ديدگي و يا شكستگي و … نداشته باشد.

  • سر باتري را در صورتي كه دچار جرم شده است ميبايست با يك برس فلزي خوب تميز كنيد تا تماس كامل انجام شود.

4 – كابل ها را آماده كنيد

شما براي برقرار اين ارتباط به دو كابل مخصوص اين كار احتياج داريد همچون باتري ها اين دو كابل ها معمولا

داري دو رنگ مشكي و قرمز هستند كه هنگام كار اشتباه گرفته نشوند. همچنين معمولا دو عدد گيره براي

در دهان گرفتن سر باتري ها بر روي هر دو سر كابل ها قرار دارد.

  • در طي انجام عمل باتري با باتري بايد مطمئن باشيد كه دو سر قرمز و مشكي هرگز با يكديگر تماسي برقرار نمي كنند.

  • در صورت برقرار تماس آسيب هاي جدي به خودرو وارد خواهد آمد.

5 – طبق مراحل زير، كابل ها را به باتري ها متصل كنيد

كابل قرمز رنگ را به سر مثبت باتري داراي مشكل متصل كنيد.

  • حال سر ديگر همين كابل قرمز را به سر مثبت باتري سالم متصل كنيد.

  • كابل مشكي را به سر منفي باتري سالم متصل كنيد

  • سر ديگر كابل مشكي را به قطعه فلزي از خودروي داراي باتري خراب متصل كنيد.

  • بهتر است اين قسمت فلزي قسمتي رنگ نشده باشد كه ارتباط برقرار شود اين كار

  • را با پيچ و مهره ها و … نيز مي توانيد انجام دهيد.

  • مراقب باشيد اضافي كابل ها اطراف پره هاي فن و يا نزديك موتور خودرو نباشد.

6 – خودروي داراي باتري سالم را روشن كنيد.

خودروي سالم را روشن كنيد و اجازه دهيد براي چند دقيقه خودرو كار كند. شما مي توانيد كمي

دور موتور را با گاز دادن بالا ببريد تا انرژي بيشتري منقل شود. با اين كار و كار كردن خودرو

و برقراري ارتباط طبق روش بالا كم كم باتري خالي شده اقدام به شارژ شدن مي كند. خودرو را براي

چند دقيقه به همين صورت رها كنيد. دقت كنيد در اين مدت كه يك الي دو دقيقه است اتصال به درستي و كامل برقرار باشد.

7 – خودروي ديگر را روشن كنيد

حال ديگر باتري مشكل دار بايد شارژ شده باشد و پس از اين چند دقيقه اقدام به استارت زدن باتري

خودروي ناسالم بكنيد تا خودرو روشن شود. چنانچه روشن نشد كمي تكان دادن و فشار هر يك از

كابل ها در سر جاي خود و انجام مجدد احتمالا شما را به نتيجه خواهند رساند.

8 – كابل ها را جدا كنيد

حال كه خودرو روشن شدو به نتيجه رسيديد بايد به جدا كردن كايل ها اقدام كنيد، اين كار برعكس مراحل

اتصال بود و دقت كنيد حين جدا كردن هيچ يك از كابل ها با يكديگر تماس نداشته باشند.

  • ابتدا كابل مشكي را از قسمت فلزي خودرو جدا كنيد.

  • كابل مشكي را از قسمت منفي باتري سالم جدا كنيد

  • كابل قرمز را از قطب مثبت باتري سالم جدا كنيد

  • و در نهايت كابل مشكي را از باتري تازه شارژ شده جدا كنيد.

  • سايد متعلقات و يا كاور هاي باتري را مجدد در سر جاي خود قرار دهيد.

9 – خودروي تازه شارژ شده را مدتي روشن نگه داريد

پس از انجام عمليات بهتر است خودروي تازه روشن شده را خاموش نكنيد و با كمي فشار دادن

پدال گاز روند شارژ شدن باتري را سرعت ببخشيد. بايد اين باتري به اندازه كافي شارژ شود تا قدرت

و توان لازم براي مجدد استارت زدن را در خود داشته باشد.

  • چنانچه با خاموش شدن باتري مجدد باتري تخليه شد و خودرو روشن نشد زمان تعويض باتري فرار سيده است.

براي اطلاعات بيشتر لطفا مقالات زير را مطالعه نماييد.

محصولات مرتبط

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چطور يك پست وبلاگ جذاب و عالي بنويسيد؟

چطور پست وبلاگ جذاب بنويسيد؟
به روز رساني در ۱۱ام مرداد ۱۳۹۶

چطور يك پست وبلاگ جذاب و عالي بنويسيد؟

اگر ميخواهيد بدانيد چطور يك مطلب جذاب براي وبلاگ سايت تون ايجاد كنيد تو اين آموزش شما رو با نكاتي آشنا ميكنيم كه به نوشتن يك پست وبلاگ جذاب براي سايت تان بسيار كمك خواهد كرد.

بدترين اشتباهي كه ميتوانيد مرتكب شويد اين است كه زماني كه شروع به نوشتن وبلاگ ميكنيد فكر كنيد، در مورد چه چيزي بايد بنويسيد، در واقع هيچ ايده يا موضوعي براي نوشتن نداشته باشيد.

پس تا جايي كه امكان داره تا زماني كه موضوع يا ايده اي براي پست وبلاگ خود نداريد شروع به نوشتن نكنيد، اما شايد بپرسيد خب از كجا ميتونم موضوع مناسبي براي پست جديد وبلاگ خود پيدا كنم؟

اولا بايد وبلاگ يا سايت تان داراي موضوع مشخصي باشد، يعني زماني كه بازديد كننده وارد سايت شما شد بداند هدف وبلاگ يا سايت شما چيه؟

فرض كنيد وبلاگي داريد كه موضوع اصلي آن در مورد سفر و گردشگري هست، به اين ترتيب خيلي راحت تر متيونيد ايده هاي مختلفي براي مطالب وبلاگ خود پيدا كنيد.

براي همين منظور هست كه هميشه در سايت كارنوين گفتيم به هيچ عنوان يك وب سايت يا بلاگ با موضوعات متعدد و غير مرتبط به هم ايجاد نكنيد.

بايد وبلاگ يا سايت تان يك يا نهايت سه موضوع مرتبط به هم رو پوشش بده، مثلا وبلاگي در مورد سفر و گردشگري داخلي و خارجي.

علاوه بر اين معمولا شما در سايت يا وبلاگتون كامنت ها و سوالات مختلفي رو كه مرتبط با موضوع سايتتون هست دريافت ميكنيد، هر كدوم از اين سوالات ميتونن به تنهايي موضوع پست بعدي وبلاگتون باشند.
اما اولين نكته اي كه به شما كمك ميكنه تا هميشه بتونيد ايده ها و موضوعات مناسبي براي وبلاگ تون پيدا كنيد اينه…

 

ايجاد تغيير وضعيت در مخاطب

هدف وبلاگ شما بايد ايجاد ارزش و تغيير وضعيت در مخاطب هدف باشه، يعني چي؟ بگذاريد بيشتر توضيح بدهيم…

زماني كه بازديد كننده به دنبال موضوعي ميگرده و با استفاده از گوگل سايت شما رو پيدا كرده و به سايت تان وارد ميشود مسلما ميخواهد با يادگيري يك موضوع يا پيدا كردن يك راه حل، مشكل يا نيازش را رفع كند، يعني اين بازديد كننده يا خواننده ميخواهد از وضعيت فعلي اي كه در اون هست به وضعيت مطلوب برسه.

مثلا اگر هدف خواننده رسيدن به تناسب اندام باشه، زماني كه وارد سايت شما ميشه دنبال مطلبي ميگرده كه به اون كمك كنه تا به وضعيت مطلوبي كه همون تناسب اندام هست برسه.

 

ايجاد تغيير وضعيت

 

پس شما ميتونيد در وبلاگتون مطالب مختلفي با هدفِ كمك به خواننده براي رسيدن به تناسب اندام ايجاد كنيد.
مثلا مطالب مرتبط با رژيم غذايي، ورزش هايي كه به تناسب اندام كمك ميكنند، برنامه رسيدن به تناسب اندام و موارد مشابه رو ميتوانيد به عنوان موضوعات و ايده هاي پست هاي وبلاگتون در نظر بگيريد.

 

عنوان جذابي بنويسيد

بعد از اينكه ايده مناسبي براي پست وبلاگ خود پيدا كرديد، اولين گام شما نوشتن يك عنوان جذاب براي مطلب تان است.
عنوان يا تيتر مطلب، تنها چيزي است كه خواننده را مشتاق خواندن مطلب تان يا كليك روي عنوان آن ميكند.

براي نوشتن يك عنوان جذاب وقت گذاشته و از آن به سادگي نگذريد.
در ضمن هرگز عناوين خود را از ديگر وب سايت ها يا وبلاگ ها كپي نكنيد. البته مطالعه سايت هايي كه محتواي مرتبطي با شما دارند و بررسي عناوين آن ها به شما كمك ميكنه تا بتونيد عناوين جذابي براي مطالب تان بنويسيد.

سعي كنيد از عناوين مجله اي استفاده كنيد، اگر دقت كرده باشيد معمولا مجلات از عناويني روي جلد خود استفاده ميكنند كه افراد را مشتاق مطالعه و در نهايت خريد آن مجله ميكند.

به عنوان مثال ميتونيد از نمونه عناوين زير استفاده كنيد:

  • آموزشِ …
  • چطور/چگونه…؟
  • [ عدد ] راه براي … ( مثل: ۵ راه براي … )

 

معمولا عناوين ليستي، عناوين آموزنده و عناوين مرحله به مرحله موضوعات جذابي هستند كه ميتونيد براي تيتر مطالب خود از آن ها استفاده كنيد.

 

محتواي تان را به ۴ قسمت اصلي تقسيم كنيد

هر پست وبلاگي كه منتشر مي كنيد بايد اين ۴ قسمت رو داشته باشه:

  • موضوع يا عنوان جذاب
  • پاراگراف معرفي
  • بدنه پستِ وبلاگ
  • فراخواني براي اقدام

 

در مورد نوشتن موضوع يا عنوان جذاب كه در نكته قبلي گفته شد، اما بعد از اينكه موضوع خوبي براي مطلب تان نوشتيد، بايد پست وبلاگ تان داراي بخش معرفي باشد.

اين بخش معرفي بايد شامل حداقل يك پاراگراف باشد كه خواننده را براي خواندن ادامه مطالب مجذوب كند.

اين پاراگراف در واقع يك معرفي كوتاه از محتوايي است كه در پست تان ارائه كرده ايد. به عنوان مثال ميتوانيد بگوييد كه در اين مطلب خواننده چه چيزي را ياد خواهد گرفت، يا اينكه ميتوانيد با طرح يك پرسش او را براي خواندن ادامه مطلب تان كنجكاو كنيد.

مثلا اگر پست وبلاگي كه ميخواهيد بنويسيد در مورد ۵ روش خانگي براي سوزاندن چربي هاي شكم است، ميتوانيد پاراگراف معرفي تان را اينگونه آغاز كنيد:

در اين آموزش به شما ۵ روش آسان براي آب كردن چربي هاي شكم آموزش داده ميشود كه ميتوانيد در خانه و بدون نياز به هيچ وسيله اي در عرض كمتر از يك ماه چربي هاي شكم خود را آب كرده و سايز خود را كاهش دهيد.

يا…

اگر به خاطر چربي هاي شكم تان نميتوانيد لباس هاي مورد علاقه خود را به تن كنيد اين ۵ روش شما را از شر چربي هاي اضافي دور شكم تان خلاص خواهد كرد…

همانطور كه گفته شد ميتوانيد از طرح پرسش هم استفاده كنيد. براي اين منظور لازم است تا ابتدا با طرح يك پرسش مشكل اساسي خواننده را بازگو كنيد و سپس در متن مطلب خود راه حل را به او ارائه دهيد به عنوان مثال:

آيا از اينكه به خاطر چربي هاي شكم تان نميتوانيد لباس مورد علاقه تان را به تن كنيد خسته شده ايد؟

يا…

آيا ميدانيد يكي از فاكتورهاي جذابيت، داشتن تناسب اندام و شكم صاف و بدون چربي هاي اضافه است؟ اگر ميخواهيد جذابيت خود را افزايش دهيد بايد فكري براي چربي هاي شكم تان كنيد.

يا…

آيا فرصتي براي رفتن به باشگاه و ورزش و رسيدن به تناسب اندام نداريد؟…

اين دست سوالات با مطرح كردن مشكل خواننده به شما كمك ميكند تا پاراگراف يا بخش اول مطلب خود را طوري آغاز كنيد كه خواننده براي پيدا كردن راه حلِ مشكل خود مشتاق خواندن ادامه مطلب تان شود. زيرا راه حل را در بخش بعدي يعني بدنه مطلب بيان كرده ايد.

سومين بخشي كه مطلب شما بايد داشته باشد بدنه است، يعني همان جايي كه راه حل و مطالب اساسي پست وبلاگ خود را در آن خواهيد نوشت.

در اين بخش بايد هر آنچه مرتبط با موضوعِ پست و پرسش هايي است كه در بخش قبلي مطرح كرده ايد قرار دهيد.

بايد سعي كنيد راه حل را به خواننده ارائه دهيد.
به هيچ عنوان در اين بخش سعي نكنيد آسمان ريسمان ببافيد، با هدف ايجاد تغيير وضيعت سعي كنيد راه حل هاي مناسبي را به خواننده خود در اين بخش ارائه دهيد.

 

توليد محتواي ارزشمند

 

يكي از كارهايي كه در نوشتن اين بخش به شما كمك ميكند اين است كه از آخر به اول بيايد. يعني چي؟

بايد هدف مطلب خود را مشخص كنيد، يعني اينكه بدانيد خواننده بعد از خواندن مطلب شما قرار است چه چيزي ياد بگيرد. سپس اين هدف نهايي را در نظر داشته و مرحله به مرحله به عقب برگرديد، يعني اينكه براي رسيدن به اين هدف نهايي بايد چه كارهايي انجام شود؟ به اين ترتيب ميتوانيد سر فصل هاي مطالبي كه ميخواهيد در مورد آن صحب كنيد را مشخص كنيد. مثلا:

اگر هدف اين است كه خواننده بعد از مطالعه مطلب تان بتواند بعد از يك ماه به تناسب اندام برسد بايد چه مراحلي را طي كند؟

  • ورزش كند.
  • رژيم غذايي اش را رعايت كند.
  • به ميزان كافي آب بنوشد.
  • به برنامه اش پاي بند باشد.

 

اكنون شما ۴ سر فصل اصلي داريد كه ميتوانيد در مورد هر كدام از آن ها در پست وبلاگ خود صحبت كنيد.
باز هم ميتوانيد هر كدام از اين سر فصل ها را به بخش هاي كوچكتري تقسيم كرده و به اين ترتيب كم كم ساختار مطلب تان شكل خواهد گرفت.

آخرين بخش مطلب وبلاگ تان بايد فراخواني براي اقدام باشد.

در پايان بعد از اينكه مطالب تان تمام شد، بايد يك فراخواني براي اقدام ايجاد كنيد، فراخواني براي اقدام يا Call To Action ها شما رو به هدفي كه از سايت يا وبلاگ تان داريد، خواهد رساند. به عنوان مثال در پايان مطلبتون ميخواهيد مخاطب چه كار كند؟

آيا ميخواهيد كامنت بگذارد؟ آيا ميخواهيد خواننده در خبرنامه يا ليست ايميل تان عضو شود؟ آيا ميخواهيد از شما محصولي خريداري كند؟

ميتوانيد با ايجاد فراخواني براي اقدام ها اين كار را انجام دهيد، به عنوان مثال ميتوانيد يك پرسش از خواننده خود بپرسيد و به اين ترتيب از او بخواهيد كه در بحث و گفتگوي قسمت نظرات شركت كند.

يا اينكه او را براي عضويت در خبرنامه تان براي دسترسي به مطالب جديدتر تشويق كنيد.
اگر محصولي براي فروش داريد ميتوانيد در پايانِ مطلبِ خود، محصول يا سرويس تان را معرفي كرده و خواننده را به صفحه فروش محصول هدايت كنيد.

 

خوانا باشيد

فراموش نكنيد كه خواننده شما مطالب وبلاگ تان را روي مانيتور يا در صفحه گوشي موبايل خود ميخواند، پس سعي كنيد از رنگ و فونتي براي مطالب خود استفاده كنيد كه خوانا باشد و باعث خستگي چشم نشود. بهترين رنگ، متن مشكي روي بك گراند يا پس زمينه سفيد است.

همچنين از آنجايي كه افراد، متونِ وبلاگ ها را روي مانيتور و صفحه هاي گوشي ميخوانند بهتر است از نوشتن پاراگراف هاي طولاني خودداري كرده و سعي كنيد هر پاراگراف نهايت شامل دو تا سه جمله باشد.

با زدن دكمه اينتر ( Enter ) بين پاراگراف هاي خود فاصله ايجاد كنيد، به اين ترتيب خواننده ميتواند، خيلي سريعتر و راحت تر مطالب تان را خوانده و به اصطلاح اسكن كند.

از فونت و اندازه مناسب براي متون سايت خود استفاده كنيد، به هيچ عنوان سراغ فونت هاي فانتزي نرويد و از اندازه هاي بيش از حد كوچك براي مطالب خود استفاده نكنيد.

بهتر است عناوين و سر فصل ها رو هم با اندازه بزرگتر و رنگي متفاوت از متن خود مشخص و متمايز كنيد.

 

فقط به نوشته اكتفا نكنيد

بهتر است پست هاي وبلاگ تان فقط نوشته نباشد، گاهي در ميان پاراگراف ها ميتوانيد از تصاوير يا تصوير نوشته ها يا اينفوگرافيك ها نيز استفاده كنيد.

همچنين بهتر است از نمودارها نيز بهره ببريد به اين ترتيب هم پست وبلاگ جذاب تري خواهيد داشت و هم اينكه از خستگي چشم خواننده خود جلوگيري خواهيد كرد.

يك پست وبلاگي كه فقط نوشته محض باشد مطمئنا خسته كننده است.
دقت داشته باشيد كه به هيچ عنوان سراغ تصاوير استوك يا آماده اي كه اكثر وب سايت ها از آن استفاده ميكنند نرويد، اگر امكانش را داشته باشيد خودتان عكس هاي وبلاگ سايت را تهيه كنيد بسيار عالي است، در غير اين صورت ميتوانيد با استفاده از وكتورها و تركيب چند تصوير و يا ايجاد تصوير نوشته ها عكس هاي زيبا و البته اختصاصي اي براي سايت و وبلاگ خود ايجاد كنيد.

 

تنها به نوشته اكتفا نكنيد

 

غير از استفاده از تصاوير ميتوانيد از پادكست ها يا فايل هاي صوتي و همچنين فيلم هاي ويدويي نيز در پست هاي وبلاگ خود استفاده كنيد و در واقع دامنه وسيعي از محتوا رو در پست وبلاگ خود ارائه دهيد به اين ترتيب بازديد كننده تان ميتواند يا به فايل صوتي گوش دهد و يا اينكه فيلم را تماشا كند و يا در صورت تمايل متن وبلاگ تان را بخواند.

دقت داشته باشيد كه استفاده از ويديو و تصاوير در نوشته وبلاگ تان ميتواند براي سئو يا بهينه سازي سايت و همچنين افزايش بازديد كننده و مشاركت او در سايت تان بسيار موثر باشد.

 

از نتيجه گيري در پايان مطالب خود استفاده كنيد

بسياري از خوانندگان حوصله خواندن تمام مطالب تان را از ابتدا تا انتها ندارند، معمولا خيلي از افراد قبل از اينكه كل مطلب را بخوانند يك نگاه به قست پاياني مطلب تان مي اندازند و اگر قسمت نتيجه گيري در پايان مطلب خود داشته باشيد، خواننده با خواندن اين قسمت تصميم ميگيرد كه آيا مطالب تان براي او مفيد است يا خير.

پس علاوه بر پاراگراف معرفي كه در واقع بخش اول پست وبلاگ تان است بهتر است در بخش آخر پست وبلاگ تان، يك عنوان نتيجه گيري قرار دهيد.

به اين ترتيب خواننده با مطالعه اين قسمت ميتواند تصيمم بگيرد كه آيا مطالب تان ارزش خواندن دارد يا خير.

 

نتيجه گيري

دوستان عزيز به پايان اين مطلب رسيديم، در اين مطلب شما رو با نكاتي آشنا كرديم كه براي نوشتن يك پست وبلاگ جذاب به شما كمك خواهد كرد.

دقت كنيد كه پست وبلاگ تان را بايد با هدف ايجاد كنيد و هرگز بدون داشتن ايده يا موضوعي براي مطلب تان سراغ ايجاد يك نوشته جديد براي وبلاگ تان نرويد.

بايد هميشه ايجاد ارزش و رساندن مخاطب به وضعيت مطلوبش را در نظر بگيريد، با اين كار تمركز را از آنچه شما ميخواهيد به آن چه مخاطبتان ميخواهد و به آن نياز دارد معطوف خواهيد كرد.

براي اينكه بتوانيد يك پست وبلاگ جذاب بنويسيد و خواننده را مشتاق خواندن كنيد بايد يك عنوان جذاب براي پست وبلاگ خود بنويسيد.

هر پست وبلاگي از ۴ بخش اساسي تشكيل شده است كه بايد هر مطلبي كه در وبلاگ تان ايجاد ميكنيد اين ۴ بخش را كه در بالا به آن اشاره شد در خود داشته باشد.

در نهايت فراموش نكنيد كه خواننده شما مطالب تان را روي مانيتور و گوشي موبايل ميخواند پس تا جايي كه ميتوانيد از فونت و اندازه مناسب براي متون خود استفاده كرده و محتواي خوانايي ايجاد كنيد.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۱ خرداد ۱۳۹۸
تبديل فرمت فايل MKV به MP4

روش تبديل فرمت فايل MKV به MP4 در اندرويد به صورت رايگان

فرمت MKV از جمله فرمت هاي ويديويي است كه تنها چند سال از معرفي آن مي گذرد. به همين دليل ممكن است بسياري از ابزارها همچنان در شناسايي و پخش آن با مشكل مواجه شوند. در اين مطلب انزل وب به معرفي برنامه هايي جهت تبديل فرمت فايل MKV به MP4 در اندرويد خواهيم پرداخت.

دانلود بهترين برنامه تبديل فايل فيلم MKV به MP4 اندرويد

How to Convert MKV Video to MP4 Format on Android

اكثر برنامه هايي كه براي تبديل ويديو در اندرويد به كار مي روند داراي ظاهر و عملكردي مشابه هستند. همين مساله مي تواند  انتخاب بهترين ها از ميان آن ها را با مشكل مواجه كند. از اين رو در اين پست انزل وب به معرفي چند مورد از بهترين برنامه تبديل MKV به MP4 براي اندرويد پرداخته ايم تا به شما در انتخاب نرم افزار مورد نظرتان در اين زمينه كمك كنيم.

نسخه رايگان برنامه هاي معرفي شده را ميتوانيد از سرويس هاي جايگزين داخلي دانلود كنيد.

دانلود برنامه تبديل فرمت MKV به MP4 براي اندرويد VidSoftLab

تبديل فرمت mkv به mp4 براي اندرويد

برنامه VidSoftLab يكي از بهترين ابزارها جهت تبديل انواع فايل هاي ويديويي از جمله تبديل فيلم MKV به ويديو MP4 براي اندرويد است. رابط كاربري اين برنامه بسيار كاربر پسند است. به طوري كه مي تواننيد رنگ محيط برنامه را طبق سليقه خود تنظيم كنيد. اما كار اصلي نرم افزار يعني تبديل فرمت هاي ويديويي نيز به خوبي انجام داده مي شود.

فرمت هاي صوتي و ويديويي مختلفي چون MP4, TS,3GP, MJPEG, MKV, FLV, WAV, MPEG-1, MOV, WMV, AVI, VOB, SWF, MP3, AAC توسط اين برنامه پشتيباني مي شوند. البته در نسخه رايگان فقط از ۴ فرمت ۳GP, MP4, FLV و WMV مي توانيد استفاده كنيد. يكي از خوبي هاي اين برنامه اين است كه مي توانيد به همه فايل هاي ويديويي موجود روي گوشي خود در صفحه اصلي آن دست پيدا كنيد.

اگر تعداد اين فايل ها زياد است مي توانيد به سادگي به جستجوي آن ها با استفاده از نام ويديوي مورد نظر خود بپردازيد. شما مي توانيد با استفاده از VidSoftLab فايل هاي ويديويي خود را به فرمت هاي قابل پخش در انواع ابزارهاي هوشمند ديگر  نظير آيفون، آيپد، بلك بري، ايكس باكس، ويندوز و.. نيز تبديل كنيد. در هنگام تبديل فايل هاي ويديويي مي توانيد مواردي همچون اندازه آن، رزولوشن و بيت ريت ويديو را نيز تننظيم نماييد. يكي از ويژگي هاي جالب Video Converter اين است كه با كمك آن مي توانيد به استخراج صداي فايل ويديويي نيز بپردازيد.

MKV To MP4 Converter برنامه تبديل ويديو MKV به MP4 براي اندرويد

دانلود نرم افزار تبديل mkv به mp4 براي اندرويد

با استفاده از برنامه رايگان MKV To MP4 Converter مي توانيد يك يا چند فايل MKV را به فرمت هاي ويديويي ديگر تبديل نماييد. عمل تبديل در پس زمينه برنامه انجام مي شود. بدين ترتيب شما مي توانيد به كارهاي ديگر خود در گوشي برسيد تا زماني كه پايان يافتن عمليات تبديل از طريق نوتيفيكيشن به اطلاعتان برسد. در اين نرم افزار هم قادر به تعيين رزولوشن، بيت ريت صدا، كانال انتخابي براي پخش صدا و ديگر مواردي از اين دست خواهيد بود. دسترسي و استفاده از اين برنامه كاملا رايگان است.

HD Video Converter & Compressor براي تبديل فايل ويديو MKV به MP4

دانلود نرم افزار تبديل فرمت فيلم براي موبايل

برنامه Video Converter & Compressor نيز يكي از بهترين ها در وزه خود مي باشد. در اين برنامه مي توانيد به تبديل اننواع فرمت هاي صوتي و تصوري به هم بپردازيد. علاوه بر اين امكان فشرده سازي فايل هاي ويديويي نيز براي شما فراهم شده است. اين كار از طريق كاهش رزولوشن ويديو مورد نظر صورت مي گيرد. استفاده از اين برنامه بسيار آسان است و از رابط كاربري خوبي نيز بهره مي برد. اين برنامه را مي توانيد به صورت رايگان نيز مورد استفاده قرار دهيد.

Media Converter تبديل فرمت MKV به MP4 اندرويد

دانلود نرم افزار تبديل mkv به mp4 براي اندرويد

شايد ظاهر و رابط كاربري برنامه تبديل فرمت MKV به MP4 Media Converter اندكي قديمي به نظر برسد ولي با اين حال از لحاظ ويژگي ها و قابليت هايي كه در اختيار كاربرانش مي گذارد چيزي از ديگر برنامه هاي معرفي شده در مطلب امروز كم ندارد. حتي مي توان گفت كه اين سادگي در رابط كاربري موجب شده است كه استفاده از ان براي كاربران بسيار مبتدي آسان تر هم باشد.

Media Converter از FFmpeg براي تبديل ويديوها در پس زمينه استفاده مي كند. ده ها فرمت صوتي و تصوري متنوع در اين برنامه قابل دسترسي هستند. از محبوب ترين و شناخته شده ترين آن ها گرفته تا فرمت هايي كه كمتر نامي از آن ها شنيده ايم. وقتي يك ويديو را براي تبديل انتخاب مي كنيد دو انتخاب پيش روي شما قرار مي گيرد: Convert to MP3 يا Convert to MP4. اگر مي خواهيد ويديو را به فرمت هاي ديگري تبديل كنيد بايد گزينه سوم تحت عنوان Expert Mode را برگزينيد. استفاده از اين برنامه تبديل فرمت فايل MKV به MP4 نيز كاملا رايگان است.

دانلود نرم افزار تبديل فرمت فيلم براي موبايل Video Format Factory

دانلود برنامه تبديل فرمت mkv به mp4 براي اندرويد

تبديل كنننده Video Format Factory از رابط كاربري خوبي بهره مي برد كه انواع ويژگي ها و قابليت ها را در اختيار شما قرار مي دهد. با استفاده از اين برنامه مي توانيد انواع فرمت ها نظير MP4, FLV, MPEG-1,2, MOV, MKV, WMV, AVI, VOB, 3GP را به يكديگر تبديل كنيد. تنها بايد روي دكمه Add كليك كرده و پس از مشخص كردن مكان ذخيره فايل، دكمه Convert Now را لمس نماييد.

علاوه بر اين، قابليت هايي چون برش بخش هايي از ويديو، پخش به صورت اسلوموشن، استخراج صدا از تصوير، پخش معكوس ويديو نيز در دسترس شما قرار گرفته است. ضمنا مي توانيد به صورت همزمان به تبديل انواع فايل هاي ويديويي و صوتي در كنار هم بپردازيد. خوشبختانه نسخه اي رايگان از اين نرم افزار هم موجود است.

تبديل فرمت ويديو به MP4 رايگان با Video Converter

تبديل فرمت mkv به mp4 براي اندرويد

برنامه Video Converter تقريبا از همه فرمت هاي ويديويي مد نظر شما از جمله تبديل فيلم MKV به MP4 پشتيباني مي كند. يكي از مزايايي اين برنامه، رايگان بودن آن است. شما مي توانيد ويديوهاي خود را به هر فرمتي كه دلتان مي خواهد تبديل نماييد. تنها تفاوت نسخه پرو با نسخه رايگان در اين نرم افزار در نشان ندادن تبليغات است. يكي از ويژگي هاي جالب اين برنامه اين است كه شما مي توانيد در هنگام تبديل ويديو به اضافه كردن اطلاعاتي نظير عنوان، خالق، حق كپي رايت، سال توليد و غيره بپردازيد.

در صورت معيوب بودن فايل تصويري MKV شما ، قبل از تبديل آن مي توانيد آموزش تعمير فايل هاي خراب MKV را نيز در انزل وب مطالعه كنيد.

نظرات و پيشنهادات شما؟

در مطلب امروز برنامه هاي رايگان مناسب اندرويد جهت تبديل فرمت MKV به MP4 را به شما معرفي كرديم. از كدام برنامه استفاده كرديد و نظر شما راجع به آن چيست؟

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۰ خرداد ۱۳۹۸
راه هاي مصرف كاهش برق

راه هاي مصرف كاهش برق

راه هاي مصرف كاهش برق

10 راه آسان براي كاهش هزينه هاي انرژي و قبض برق

10 راه آسان براي كاهش هزينه هاي انرژي و قبض برق

در اين مقاله به بررسي برخي از استراتژي هاي صرفه حويي جهت كاهش قبض برق و استفاده بهينه از انرژي مي پردازيم
كه شايد شما آن ها را نميدانستيد .

1- شير ترموستات آبگرمكن خود را تنظيم كنيد

راه هاي مصرف كاهش برق

اين شير معمولا طبق پيش فرض كارخانجات سازنده روي 140 درجه فارنهايت تنظيم است
كه طبق آمار وزارت انرژي ابالات متحده مي تواند تا 120 درجه فارنهايت پايين آيد .

البته ممكن است لازم باشد درجه را مجددا تنظيم كنيد .
فرض كنيد ماشين ظرفشويي شما براي شستشو به آب 140 درجه نياز دارد كه ميتوانيد از يك بوستر ( تقويت كننده )
گرم كننده آب مناسب ماشين ظرفشويي استفاده كنيد و دماي ترموستات را روي 120 نگه داريد.

2- كنترل و تعمير نشتي شير هاي آب

راه هاي مصرف كاهش برق

تعمير و بررسي شيرهاي دست شويي و يا سيفون توالت ايده خوبي براي شروع است .
مارك لوچالر مدير نوآوري و حفاظت از محيط زيست در بحث آب يك راه ساده براي بررسي نشتي آب به غير از چشم و ديدن ارائه كرد.
راهكار اين است كه در يك بازه زماني 2 ساعته آب مصرفي را بررسي كنيد .
اگر اين اندازه بر حسب متر مكعب تغيير كرد بدانيد كه در جايي نشتي آب وجود دارد .

3- براي پخت و پز از وسايلي غير از فر برقي استفاده كنيد

راه هاي مصرف كاهش برق

درست است كه براي پخت و پز فر برقي تهيه كرده ايد ، جالب است كه بدانيد هر بار استفاده از توستر ،
مايكروويو يا آرام پز برقي بازهم انرژي كمتري نسبت به فرهاي برقي مصرف مي كنند .

4 –  از وسايل برقي بعد از ظهر و عصر استفاده كنيد

راه هاي مصرف كاهش برق

در روزهاي گرم به خصوص مي دانيد چرا ؟ به دليل اينكه اين وسايل در هنگام استفاده از خود گرما توليد مي كنند و اين گرما
در سيستم تهويه شما تاثير مي گذارد به شكلي كه سيستم براي خنك كردن فضا به انرژي بيشتري نياز دارد .

5- فيلترهاي وسايل را مرتب تميز و نو كنيد

راه هاي مصرف كاهش برق

اين كار را هميشه انجام دهيد . عدم جايگزيني فيلترهاي كهنه و چرب با مشابه نو آن باعث اتلاف شديد انرژي خواهد شد .
اگر از كولرهاي گازي جهت تهويه استفاده ميكنيد حتما فيلترهاي قديمي و چرب را با فيلترهاي جديد جايگزين كنيد .

6- پنكه هاي سقفي را خاموش نگه داريد

هنگاميكه در منزل نيستيد پنكه ها را خاموش كنيد اين پنكه ها با گرداندن هوا در محيط باعث خنك شدن در لحضه مي شوند
وقتي كه شما نباشيد انرژي بسياري تلف ميشود .

7-از پنكه استفاده كنيد .

مي توانيد به جاي استفاده از اير كانديشنر از پنكه استفاده كنيد .

8- دماي يخچال و فريزر خود  را كنترل كنيد

بهترين دما براي يخچال بين 37 تا 40 درجه است ، اين عدد براي فريزر 5 درجه ميباشد .
هرچقدر دما رو به سردي بيشتر تنظيم شود شما پول بيشتري را روي قبض برق پرداخت ميكنيد .
درب يخچال و فريزر را براي مدت طولاني باز نگه نداريد . براي يخچال و فريزر از محافظ برق و ولتاژ استاندارد  استفاده كنيد.

9- يخچال را از غبار پاك كنيد

در اثر باز و بسته شدن درب يخچال غبار وارد طبقه هاي  يخچال مي شود گرد و غبار از پشت و زير به موتور نيز مي رسد
و دستگاه انرژي تلف ميكند  (به دليل وجود غبار موتور روان كار نميكند ) و باعث ميشود مبلغ اضافه اي را روي قبض برق پرداخت كنيد .

10-گل و گياه و درخت بكاريد

با كاشت گل و گياه و درخت در اطراف محيط زندگي،  هم هوا را مرطوب و خنك مي كنيد و هم سايه درختان باعث ايجاد خنكي ميشود .
تحقيقات نشان ميدهد منازلي كه در اطراف خود از درخت و گياه بهره مند هستند
در فصل گرما قبض برق كمتري را نسبت به يك آپارتمان كه اطرافش گياه و درخت نيست مي پردازند .

با استفاده از اين نكات قبض برق خود را كاهش دهيد و پول بيشتري را ذخيره كنيد

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۹ خرداد ۱۳۹۸
آموزش نصب ريسه نواري

 

آموزش نصب ريسه نواري

 

آموزش نصب ريسه نواري

آموزش نصب ريسه نواري

راهنماي خريد ريسه LED : چگونه يك ريسه مناسب جهت نورپردازي خريداري كنيم؟

براي مثال:

 

عكس محو ه نور پردازي شده با ريسه LIGHTING COVE.

راهنماي خريد ريسه LED

راهنماي خريد ريسه LED

90% خوانندگان اين مطلب را جهت انتخاب ريسه مناسب كاربرد خود مفيد دانسته اند .

استفاده از چراغ هاي LED  به شكل ريسه نواري به سرعت در طراحي مدرن براي نور پردازي از محبوبيت زيادي برخوردار است .

طراحان معماري  و نور پردازي صنعتي جلوه ي زيبايي به طرح خود مي دهند .

دليل اين محبوبيت تنوع در رنگ ، نصب آسان و قابل انعطاف بودن اين مدل چراغ جهت نصب در هر جا و مكان

و مهمتر از همه مصرف بهينه انرژي آن هاست .

انواع مختلف ريسه هاي LED  با چيپ هاي مختلف و تراكم هاي مختلف در بازار وجود دارد .

در اين نقاله قصد داريم تا به زباني ساده براي كسانيكه تخصصي ندارند و جهت خريد اين مدل از چراغ نياز

به اطلاعات كارشناسي دارند اطلاعات لازم را بگنجانيم .

آموزش نصب ريسه نواري

براي شروع لازم است ابتدا سوالات زير را براي خود مطرح كنيد.

1 – چه چيزي را مي خواهيد نورپردازي كنيد؟

2 – كجا مي خواهيد آن را نصب كنيد؟

3 – نور چراغ هاي خود را مني خواهيد كم كنيد ( نور مخفي ) يا مي خواهيد آن ها را با ريموت از راه دور روشن و خاموش كنيد؟

4 – چه رنگي جهت نور پردازي نياز داريد ؟ ( سفيد ، زرد ، بنفش ، آبي ، …)

چهار نكته مهم براي خريد و انتخاب ريسه LED 

مقايسه لومن ، CCT ، CRT

1 – لومن :

آموزش نصب ريسه نواري

لومن واخد قابل درك براي چشم انسان در نور و روشنايي است.

در قديم هميشه براي مقايسه لامپ ها با يك ديگر از توان مصرفي آن ها استفاده مي شد.

به عنوان مثال مي گفتند : لامپ 100 وات از لامپ 60 وات پر نور تر است .

در صورتيكه اين فقط توان مصرفي آن هاست و بايد ديد اين 2 لامپ هر كدام چند لومن نور و روشنايي توليد مي كنند.

پس هنگام خريد چراغ ريسه LED بايد توجه داشته باشيد كه هر چه خروجي لومن آن بيشتر باشد

شما نور و شفافيت بيشتري را دريافت مي كنيد.لومن در انتخاب ريسه متغير مهم است.

اين كه جهت روشن كردن فضاهاي متفاوت چه مقدار لومن نور نياز داريد سوالي ست كه ما به شكل تقريبي

آن را در جدول زير براي شما توضيح مي دهيم . به ياد داشته باشيد معمولا نسبت به اطلاعات اعلام شده لومن

بيشتري را جهت نور پردازي در نظر مي گيرند تا در صورت استفاده از كليد ديمر و يا ساختن لامپ ها فضاي نور خود را از دست ندهيد.

آموزش نصب ريسه نواري

راهنماي خريد ريسه LED

راهنماي خريد ريسه LED

در شكل زير مدل هاي مختلف ريسه LED با لومن را ميبينيد.

توجه داشته باشيد در صورتيكه ، لومن خروجي را مشخص نكند شما نمي توانيد مقدار نور كافي جهت نورپردازي محيط مورد

نظر خود را محاسبه كنيد . يكي از راه هاي خريد خوب براي شما اين است كه خروجي لومن ريسه هاي LED

با مارك هاي مختلف را با يكديگر مقايسه كنيد و ريسه اي كه لومن بيشتري داشته را جزء انتخاب هاي خود قرار دهيد.

البته بايد در نظر داشته باشيد بعضي از شركت هاي سودجو با بالا بردن لومن نور خود ر ابتدا به شما شفافيت زياد مي دهند

اما به مرور اين چيپ به راحتي مي سوزد.

2 – (CORRELATED COLOR TEMPERATURE CCT)

CCT ( دماي رنگ مرتبط ) به دماي رنگ نور كه در درجه كلوين اندازه گيري مي شود اشاره دارد .

درجه حرارت بطور مستقيم بر نور سفيد وارد مي شود.اين بازه از سفيد سرد ( يخي ) تا سفيد گرم ميباشد.

نور سغيد گرم به رنگ زرد كم رنگ متمايل است.

وقتي كه درجه كلوين بالا مي رود رنگ از زرد به سفيد ميل مي كند.

CCT فقط مختص رنگ سفيد است و نبايد درجه رنگ آن با رنگ هاي ديگر مقايسه شود.

راهنماي خريد ريسه LED

راهنماي خريد ريسه LED

از چه رنگي بايد استفاده كرد؟ در اين جا عكس نورپردازي يك آشپزخانه را در 3 حالت مي بينيم .

درجه كلوين در عكس ها به ترتيب 3000 كلوين ، 4200 و 6200 كلوين است.

راهنماي خريد ريسه LED

راهنماي خريد ريسه LED

3 – (CRI – COLOR RENDERING LINEX)

CRI چيست؟ براي درك اين مفهوم مثالي مي زنيم .

وقتي در تاريكي مطلق به ۲ جسم با دو رنگ متفاوت نگاه مي كنيم در واقع هيچ رنگي را نمي توانيم

تشخيص دهيم و هر 2 جسم را سياه مي بينيم .

همين 2 جسم را اگر در طبيعت و زير نور خورشيد ببينيد با ۲ رنگ متفاوت و با رنگ هاي اصليشان براي شما قابل ديدن است .

شاخص رندر رنگ CRI از ۰ تا 100 اندازه گيري مي شود .

100 كامل نشان مي دهد كه رنگ ها در زير منبع نور همانطور ديده مي شوند كه اگر آن ها در طبيعت و زير نور خورشيد باشند.

اين رتبه اندازه گيري در صنعت روشنايي براي كمك به كشف طبيعي ، تبعيض رنگ ، دقت نامگذاري و هماهنگي رنگ است.

در بيشتر استاندارد هاي نور پردازي درجه CRI  80 به بالا معمولا مورد قبول است.

چراغ هايي كه بالاي 90 CRT   اندازه گيري مي شوند عمدتا در مكان هاي تجاري ، هنري و … مورد استفاده قرار مي گيرند.

راهنماي خريد ريسه LED

راهنماي خريد ريسه LED

توان مصرفي ريسه 

مصرف برق بالا و پرداخت قبض برق هر ماه مي تواند دليل مناسبي براي استفاده از ريسه LED  در نور پردازي اماكن و ادارات باشد

اما در نظر داشته باشيد كه هر متر از ريسه چند وات مصرف ميكند؟

حواستان باشد باشد اگر فروشنده گفت اين ريسه توان مصرف بالايي ندارد و نها با يك آداپتور

 كار ميكند منظور او براي شما هر متر است و شما اگر  متر ريسه خريديد اين مقدار تغيير مي كند.

 

محصولات مرتبط

 

براي اطلاعات بيشتر مقالات زير را مطالعه نماييد.

 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ]

 
 

 


معرفي وبلاگ

پخش لوازم الكتريكي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
دى ۱۳۹۸
مهر ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
كالاي ديجيتال
آنتن روميزي
آنتن هوايي
گيرنده ديجيتال
آيفون تصويري
محافظ برق
باتري كمليون
شارژر باتري
لامپ كمليون
پايه تلويزيون
برق صنعتي
فتوسل
هواكش و تجهيزات تهويه
درب بازكن هاي صوتي و تصويري
تلفن پاناسونيك
كليد مينياتوري
LED لامپ
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]