بازرگاني پرشين پيشرانه

بازرگاني پرشين پيشرانه

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند

۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند

بسياري از آبشارهاي تماشايي در سرتاسر جهان به تنهايي در هند قرار دارند. اين آبشارهايي كه در هند قرار گرفته اند هر كدام زيبايي هاي خاص خود را دارند. بعضي از اين آبشارها نيز از لحاظ زيبايي و جغرافيايي كه در آن قرار گرفته اند در رتبه ي بالاتري قرار دارند. در ادامه به معرفي ۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند مي پردازيم.

 

زيباترين آبشار هاي هند

۱۰- آبشارهاي سوچيپورا، واياندا، كرالا

كرالا ايالتي در جنوب كشور هند است كه خط ساحلي طولاني و زيبايي با درياي عرب دارد و مركز آن شهر تريواندروم است. آبشار سوچيپورا حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. سه آبشار در سلسله كوه هاي ولاريمالا در واياندا قرار دارند. آبشار سوچيپورا به «آبشار سنگي نگهبان» مشهور است. اين آبشار يكي از معروف ترين آبشارها در ميان آبشارهايي است كه در كرالا قرار دارند. علاوه بر زيبايي بي نظير آبشار سوچيپورا، اين آبشار به وسيله ي جنگل بسيار انبوه و هميشه سبزي احاطه شده است.

كلمه ي «سوچي» و «پورا» در زبان مالايالامي (شاخه اي از زبان Dravidian كه در كرانه ي مالابار در جنوب خاوري هندوستان رواج دارد)، به ترتيب به معناي «سوزن» و «سنگ» است. در واقع نام اين آبشار از روي فرم سنگ هاي سوزني كه در اين منطقه قرار دارند گرفته شده است. در زير اين آبشار فضايي براي شنا كردن وجود دارد. در فصل هاي باراني در هند مقدار جريان آب در اين آبشار به حداكثر خود مي رسد. زيبايي اين آبشار در اين موقع از سال دوبرابر مي شود.

در مسيري كه به اين آبشار مي رسد شما مي توانيد از مناظر باغ هاي چاي كه در ناحيه ي واياندا قرار دارند لذت ببريد. كساني كه علاقه ي زيادي به راه پيمايي، كوهنوردي و گشت و گذار در حيات وحش دارند مي توانند از اين منطقه لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي سوچيپورا در رتبه ي دهم قرار دارد.

۹- آبشارهاي كورتالام، تيرونلولي، تاميل نادو

 

كورتلام شهري كوچك است كه در قسمت غربي تيرونلولي در ناحيه اي به نام تاميل نادو قرار دارد. اين شهر در بين توريست ها به خاطر داشتن آبشارهاي زيبا از جمله آبشار كورتالام بسيار مشهور است. ۹ آبشار بسيار زيباي ديگر در اين ناحيه قرار دارد:

  • آبشارهاي اصلي (پرارووي)
  • آبشارهاي كوچك (چيترارووي)
  • آبشارهاي هاني (تنارووي)
  • آبشارهاي شنباگادوي
  • آبشارهاي پنج­ گانه (آيندهارووي)
  • آبشارهاي جديد (پوتوآروي)
  • آبشارهاي قديمي (پاژايا كورتالارووي)
  • آبشارهاي تايگر (پولي آرووي)
  • آبشارهاي باغ ميوه (پازاتوتا آرووي)

از ميان آبشارهايي كه نام آن ها در بالا ذكر شد تنها از طريق جاده مي توان به سه تاي آنها (آبشارهاي اصلي، آبشارهاي پنج گانه و آبشارهاي قديمي) نزديك شد. براي اينكه به باقي آبشارها نزديك شويد بايد مدت زيادي را از كوه بالا برويد. فصل هاي باراني از بهترين فصل هايي است كه مي توانيد از اين آبشارها ديدن كنيد زيرا در اين فصل ها آب اين آبشارها به حداكثر خود مي رسد و زيبايي اين آبشارها دوچندان مي شود.

آبشار اصلي پرارووي با ارتفاع ۶۰ متر از بلندترين آبشارها در ناحيه ي كورتالام مي باشد. آبشارهاي كورتالام به «چشمه هاي معدني طبيعي جنوب هند» معروف هستند زيرا آب اين آبشارها خاصيت درماني نيز دارد. گفته مي شود كه بسياري از امراض پوستي در آب اين آبشارها درمان مي شوند. استراحتگاه هاي درماني بسياري در نزديكي اين آبشارها ساخته شده است. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي كورتالام در رتبه ي نهم قرار دارد.

اگر اهل طبيعت گردي هستيد يا به طبيعت و زيبايي هاي آن علاقه منديد مطلب ۹ نمونه از شگفت انگيز ترين و زيباترين غارهاي جهان نيز مي تواند براي شما جذاب باشد.

 

 

۸- آبشارهاي دهوئاندهار، جبلپور، مادايا پرادش

 

 

 آبشارهاي دهوئاندرهار آبشار بسيار خوش منظره اي است كه در ناحيه ي مقدس جبلپور در مادايا پرادش قرار دارند. آبشارهاي دهوئاندهار همچنين «آبشار مه آلود» نيز ناميده مي شوند زيرا آب اين آبشارها در هنگام فرود مه توليد مي كنند. آبشارهاي دهوئاندهار ارتفاعي حدود ۳۰ متر دارند. آبگيري كه در زير اين آبشار قرار دارد حدود ۳۵۰ فوت عمق دارد. علاوه بر مه اي كه اطراف اين آبشار قرار دارد سنگ هاي مرمري كه در اطراف اين آبشار قرار گرفته زيبايي اين آبشار را دوچندان مي كند.

اگر مي خواهيد از اين آبشار لذت ببريد بهتر است در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن كنيد. در فصل هاي باراني با بالا رفتن جريان آب اين آبشارها نمي توانيد شاهد برخورد آب با سنگ هاي اطراف آن باشيد. به همين دليل در فصل هاي باراني امكانات قايق سواري در آن ناحيه براي توريست ها فراهم است و مي توانند از آن لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي دهوئاندهار در رتبه ي هشتم قرار دارد.

۷- آبشارهاي الفنت (فيل)، شيلونگ، مگالايا

 

 

يكي از مكان هاي بسيار ديدني در شيلونگ آبشار الفنت است. نام اين آبشار را به اين علت الفنت گذاشته اند كه در نزديكي اين آبشار سنگي به شكل فيل قرار دارد. محلي هاي آن منطقه اين آبشار را «آبشار سه طبقه» مي نامند. همانطور كه از نام اين آبشار پيدا است، آب اين آبشار بر روي سنگ هايي كه در سه سطح قرار دارند برخورد مي كند و منظره ي بسيار زيبايي را براي بيندگان به ارمغان مي آورد. در فصل هاي باراني با توجه به زياد شدن جريان آب، منظره ي اين آبشار بسيار شگفت انگيز مي شود. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي الفنت در رتبه ي هفتم قرار دارد.

۶- آبشارهاي كپتي، موسوري، دهرادون، اوتاراخاند

آبشارهاي كپتي با ارتفاع ۴۰ فوت از بلندترين آبشارهايي هستند كه در تپه ي موسوري در ناحيه ي دهرادون در اوتاراخاند قرار دارند. اين تپه در ارتفاع ۴۵۰۰۰ فوتي از سطح دريا قرار دارد. اين آبشارها به علت داشتن چشم انداز وسيع و زيبا بسيار مشهور هستند. در سال ۱۸۳۵ شخصي انگليسي به نام جان مكينان اين محل را توسع بخشيد و آن را براي بازديد توريست ها آماده كرد. آبشارهاي بسياري در اين منطقه قرار دارند اما هيچ كدام از ين آبشارها به زيبايي آبشارهاي كپتي نمي باشد. استخر طبيعي در قسمت زيرين اين آبشار وجود دارد. چشم انداز بسيار زيبا و وسيع اين آبشار منظره اي بسيار نفس گير براي شما به ارمغان مي آورد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي كپتي در رتبه ي ششم قرار دارد.

۵- آبشارهاي هوگناكال، دارماپوري، تاميل نادو

 

آبشارهاي هوگناكال مطمئناً يكي از زيباترين آبشارها در ناحيه ي تاميل نادو است. اين مجموعه از آبشارها بر روي رودخانه ي كاوري در ناحيه ي دارماپوري در تاميل نادو قرار دارد. اين آبشار يكي از جاذبه هاي توريستي اين منطقه است و توريست ها مي توانند بر روي اين رودخانه و در كنار اين آبشار قايق سواري كنند، آب اين آبشار همچنين خاصيت درماني نيز دارد.

شما نمي توانيد از طريق جاده به اين آبشار نزديك شويد بلكه به وسيله ي قايق مي توانيد به اين آبشار برويد. اما قايق سواري بر روي اين رودخانه تنها در فصل هاي غير باراني مجاز مي باشد. آبشارهاي هوگناكال متشكل از چند آبشار مي باشد كه بلندترين اين آبشارها ارتفاعي حدود ۶۵ فوت و كوتاهترين اين آبشارها ارتفاعي حدود ۲۵ فوت دارد. جريان تند آب اين آبشارها و برخورد آن با سنگ ها مه بسيار زيادي را در اين منطقه توليد مي كند. سنگ هاي كربناتيت (سنگ هاي كربنات دار با منشاء آتشفشاني) كه در اين منطقه قرار دارند از قديمي ترين سنگ ها در سرتاسر جهان مي باشند.

بهتر است در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن نكنيد زيرا در فصل هاي باراني با توجه به زياد شدن جريان آب، راه هاي آبي كه به اين آبشار مي رسند بسيار خطرناك مي باشند و سرويس هاي قايق راني نيز در اين فصل تعطيل مي باشند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي هوگناكال در رتبه ي پنجم قرار دارد.

۴- آبشارهاي نوهكاليكاي، چراپونجي، مگالايا

 

آبشارهاي نوهكاليكاي از چهارمين آبشارهاي بلند در هند مي باشند. اين آبشارهاي بسيار زيبا در تپه هاي غربي خاسي در شهر چراپونجي در منطقه ي مگالايا قرار دارند. بدون شك، آبشارهاي نوهكاليكاي از زيباترين آبشارها در منطقه ي مگالايا است. فرود آمدن آب اين آبشار از تخته هاي سنگي كه در ارتفاع بسيار زياد قرار گرفته اند و احاطه شدن آن به وسيله ي جنگل هميشه سبز زيبايي اين آبشار را دوچندان كرده است. جريان بي وقفه ي آب هاي اين آبشار از ارتفاعات سنگي استخري را در قسمت زيرين اين آبشار ايجاد كرده است. سرتاسر زمستان آب اين استخر به رنگ آبي بسيار زيبايي در مي آيد. و در فصل تابستان رنگ اين استخر به سبزي مي­گرايد.

سعي كنيد كه در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن نكنيد زيرا در فصل هاي باراني لايه ي ضخيمي از ابر جلوي ديد شما را مي پوشاند و شما نمي توانيد از مناظر زيباي اين ناحيه لذت ببريد. بهترين فصل براي بازديد از اين آبشار فصل پاييز است، زيرا در فصل پاييز آسمان اين منطقه صاف و بدون ابر است و شما مي توانيد از اين آبشار لذت ببريد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي نوهكاليكاي در رتبه ي چهارم قرار دارد.

۳- آبشارهاي جوگ، شيموگ، كارناتاكا

آبشارهاي شكوهمند جوگ در بستر رودخانه ي شاراواتي در شيموگا در منطقه ي كارناتاكا قرار دارند. آبشارهاي جوگ با ارتفاع ۸۳۰ فوت از مرتفع ترين آبشارها در هند است. اين آبشار متشكل از چهار آبشار است كه همگي با هم آبشارهاي جوگ را تشكيل مي دهند و منظره ي بسيار زيبايي را براي بازديد كنندگان به ارمغان مي آوردند. شما مي توانيد از طريق اتوبان ملي ۴ به اين آبشار برويد. پيشنهاد مي شود كه در فصل هاي باراني از اين آبشارهاي جوگ ديدن كنيد زيرا جريان آب در اين فصل به حداكثر خود مي رسد. شما نمي توانيد به راحتي از پس زمينه و دورنماي انبوه و جنگلي سبز اين آبشار چشم برداريد.

در فصل هاي باراني مي توانيد شاهد رنگين كماني باشيد كه در نزديكي اين آبشار تشكيل مي شود. اما در فصل هايي غير از فصل هاي باراني شما تنها مي توانيد از جريان آب اين آبشار لذت ببريد. ۱۵۰۰ پله در تپه اي در نزديكي اين آبشار ساخته شده تا بازديدكنندگان بتوانند به بالاي اين آبشار بروند و از زاويه اي متفاوت اين آبشار را نظاره كنند. بازديدكنندگان تنها در فصولي غير از فصول باراني مي توانند از اين پله ها بالا بروند، چون در فصول باراني با توجه به افزايش مقدار آب اين آبشار بالارفتن از اين پله ها خطرناك مي باشد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي جوگ در رتبه ي سوم قرار دارد.

۲- آبشارهاي آتيراپيلي، چالاكودي، تريسور، كرالا

 

آبشارهاي زيباي آتيراپيلي دربستر رودخانه ي چالاكودي در ناحيه ي كرالا قرار گرفته اند. اين آبشار يكي از عظيم ترين و زيباترين آبشارها در كرلا است. شما مي توانيد در همه ي فصل هاي سال از اين آبشار بسيار زيبا ديدن كنيد. با توجه به زيبايي اين آبشار، نام ديگر آن «نياگاراي هند» مي باشد. آبشارهاي آتيراپيلي متشكل از ۴ آبشار است. ارتفاع اين آبشار ۸۹ فوت مي باشد و پهناي آن ۳۳۰ فوت است. چشم انداز زيباي اين آبشار پوشيده از جنگل هاي باراني هميشه سبز است و به همين علت يكي از جاذبه هاي اين منطقه به شمار مي آيد. جريان آب اين آبشار بر سنگ هاي اطراف اين ناحيه برخورد مي كند و باعث ايجاد مه در نزديكي اين منطقه مي شود.

دو آبشار زيباي ديگر در نزديكي آتيراپيلي قرار دارند كه نام هاي آنها چاپرا و وازاچل مي باشد. آبشار وازاچل در نزديكي جاده قرار دارد. در فصل هاي باراني، قطرات آب اين آبشار در هوا پراكنده مي شوند و اين افشانه هاي آب به صورت شما برخورد مي كنند و احساس بسيار زيبايي را در شما بر مي انگيزاند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي آتيراپيلي در رتبه ي دوم قرار دارد.

۱- آبشارهاي دودهساگار، سانگوئم، گوا

 

آبشارهاي بسيار زيباي دودهساگار در گوا بدون شك يكي از زيباترين آبشارها در سرتاسر هند است. دودهسگار در انگليسي به معناي «اقيانوس شير» است. همانطور كه از نام اين آبشار پيدا است جريان آب هايي كه از لابه لاي سنگ ها به پايين مي ريزد مانند جريان هاي شير است. اگر شما به گوا سفر مي كنيد حتماً از اين آبشار ديدن كنيد. دودهساگار متشكل از ۴ آبشار ديگر است كه از ارتفاعات غربي كوه گات به پايين فرو مي ريزد. اين آبشار ارتفاعي حدود ۱۰۲۰ فوت دارد و از ششمين آبشارهاي مرتفع در هند به شمار مي آيد.

اگر مي خواهيد از زيبايي اين آبشار  بيشترين لذت را ببريد توصيه مي كنيم در فصل هاي باراني براي ديدن اين آبشار به گوا سفر كنيد. جريان شديد آبشارهاي دودهساگار در فصل هاي باراني يقيناً با جلوه ي بصري شگرف اش هر چشمي را مسحور مي كند. غافلگيري ديگر براي شما اين است كه مسير راه آهن هند جنوبي دقيقاً از مقابل آبشارهاي شكوهمند دودهساگار عبور مي كند. پس قطاري از ايستگاه راه آهن كولن در نزديكي پارك ملي مولم بگيريد. وقتي اين قطار از پل طاقداري مي گذرد كه درست در مقابل آبشارهاي مذكور واقع است، منظره اي نفس گير از اين آبشارهاي تماشايي را مشاهده خواهيد كرد. همچنين مي توانيد در طول مسير راه آهن به سوي اين آبشارها پياده روي كنيد. تونل قديم راه آهن را بريتانيايي ها ساخته اند و جنگل هاي متراكم سرسبزي كه در كنار اين آبشارها واقع هستند نيز از جذابيت هاي لذتبخش سفر شما به شمار خواند آمد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي دودهساگار در رتبه ي اول قرار دارد.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند

۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند

بسياري از آبشارهاي تماشايي در سرتاسر جهان به تنهايي در هند قرار دارند. اين آبشارهايي كه در هند قرار گرفته اند هر كدام زيبايي هاي خاص خود را دارند. بعضي از اين آبشارها نيز از لحاظ زيبايي و جغرافيايي كه در آن قرار گرفته اند در رتبه ي بالاتري قرار دارند. در ادامه به معرفي ۱۰ مورد از زيباترين آبشار هاي هند مي پردازيم.

 

زيباترين آبشار هاي هند

۱۰- آبشارهاي سوچيپورا، واياندا، كرالا

كرالا ايالتي در جنوب كشور هند است كه خط ساحلي طولاني و زيبايي با درياي عرب دارد و مركز آن شهر تريواندروم است. آبشار سوچيپورا حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد. سه آبشار در سلسله كوه هاي ولاريمالا در واياندا قرار دارند. آبشار سوچيپورا به «آبشار سنگي نگهبان» مشهور است. اين آبشار يكي از معروف ترين آبشارها در ميان آبشارهايي است كه در كرالا قرار دارند. علاوه بر زيبايي بي نظير آبشار سوچيپورا، اين آبشار به وسيله ي جنگل بسيار انبوه و هميشه سبزي احاطه شده است.

كلمه ي «سوچي» و «پورا» در زبان مالايالامي (شاخه اي از زبان Dravidian كه در كرانه ي مالابار در جنوب خاوري هندوستان رواج دارد)، به ترتيب به معناي «سوزن» و «سنگ» است. در واقع نام اين آبشار از روي فرم سنگ هاي سوزني كه در اين منطقه قرار دارند گرفته شده است. در زير اين آبشار فضايي براي شنا كردن وجود دارد. در فصل هاي باراني در هند مقدار جريان آب در اين آبشار به حداكثر خود مي رسد. زيبايي اين آبشار در اين موقع از سال دوبرابر مي شود.

در مسيري كه به اين آبشار مي رسد شما مي توانيد از مناظر باغ هاي چاي كه در ناحيه ي واياندا قرار دارند لذت ببريد. كساني كه علاقه ي زيادي به راه پيمايي، كوهنوردي و گشت و گذار در حيات وحش دارند مي توانند از اين منطقه لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي سوچيپورا در رتبه ي دهم قرار دارد.

۹- آبشارهاي كورتالام، تيرونلولي، تاميل نادو

 

كورتلام شهري كوچك است كه در قسمت غربي تيرونلولي در ناحيه اي به نام تاميل نادو قرار دارد. اين شهر در بين توريست ها به خاطر داشتن آبشارهاي زيبا از جمله آبشار كورتالام بسيار مشهور است. ۹ آبشار بسيار زيباي ديگر در اين ناحيه قرار دارد:

  • آبشارهاي اصلي (پرارووي)
  • آبشارهاي كوچك (چيترارووي)
  • آبشارهاي هاني (تنارووي)
  • آبشارهاي شنباگادوي
  • آبشارهاي پنج­ گانه (آيندهارووي)
  • آبشارهاي جديد (پوتوآروي)
  • آبشارهاي قديمي (پاژايا كورتالارووي)
  • آبشارهاي تايگر (پولي آرووي)
  • آبشارهاي باغ ميوه (پازاتوتا آرووي)

از ميان آبشارهايي كه نام آن ها در بالا ذكر شد تنها از طريق جاده مي توان به سه تاي آنها (آبشارهاي اصلي، آبشارهاي پنج گانه و آبشارهاي قديمي) نزديك شد. براي اينكه به باقي آبشارها نزديك شويد بايد مدت زيادي را از كوه بالا برويد. فصل هاي باراني از بهترين فصل هايي است كه مي توانيد از اين آبشارها ديدن كنيد زيرا در اين فصل ها آب اين آبشارها به حداكثر خود مي رسد و زيبايي اين آبشارها دوچندان مي شود.

آبشار اصلي پرارووي با ارتفاع ۶۰ متر از بلندترين آبشارها در ناحيه ي كورتالام مي باشد. آبشارهاي كورتالام به «چشمه هاي معدني طبيعي جنوب هند» معروف هستند زيرا آب اين آبشارها خاصيت درماني نيز دارد. گفته مي شود كه بسياري از امراض پوستي در آب اين آبشارها درمان مي شوند. استراحتگاه هاي درماني بسياري در نزديكي اين آبشارها ساخته شده است. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي كورتالام در رتبه ي نهم قرار دارد.

اگر اهل طبيعت گردي هستيد يا به طبيعت و زيبايي هاي آن علاقه منديد مطلب ۹ نمونه از شگفت انگيز ترين و زيباترين غارهاي جهان نيز مي تواند براي شما جذاب باشد.

 

 

۸- آبشارهاي دهوئاندهار، جبلپور، مادايا پرادش

 

 

 آبشارهاي دهوئاندرهار آبشار بسيار خوش منظره اي است كه در ناحيه ي مقدس جبلپور در مادايا پرادش قرار دارند. آبشارهاي دهوئاندهار همچنين «آبشار مه آلود» نيز ناميده مي شوند زيرا آب اين آبشارها در هنگام فرود مه توليد مي كنند. آبشارهاي دهوئاندهار ارتفاعي حدود ۳۰ متر دارند. آبگيري كه در زير اين آبشار قرار دارد حدود ۳۵۰ فوت عمق دارد. علاوه بر مه اي كه اطراف اين آبشار قرار دارد سنگ هاي مرمري كه در اطراف اين آبشار قرار گرفته زيبايي اين آبشار را دوچندان مي كند.

اگر مي خواهيد از اين آبشار لذت ببريد بهتر است در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن كنيد. در فصل هاي باراني با بالا رفتن جريان آب اين آبشارها نمي توانيد شاهد برخورد آب با سنگ هاي اطراف آن باشيد. به همين دليل در فصل هاي باراني امكانات قايق سواري در آن ناحيه براي توريست ها فراهم است و مي توانند از آن لذت ببرند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي دهوئاندهار در رتبه ي هشتم قرار دارد.

۷- آبشارهاي الفنت (فيل)، شيلونگ، مگالايا

 

 

يكي از مكان هاي بسيار ديدني در شيلونگ آبشار الفنت است. نام اين آبشار را به اين علت الفنت گذاشته اند كه در نزديكي اين آبشار سنگي به شكل فيل قرار دارد. محلي هاي آن منطقه اين آبشار را «آبشار سه طبقه» مي نامند. همانطور كه از نام اين آبشار پيدا است، آب اين آبشار بر روي سنگ هايي كه در سه سطح قرار دارند برخورد مي كند و منظره ي بسيار زيبايي را براي بيندگان به ارمغان مي آورد. در فصل هاي باراني با توجه به زياد شدن جريان آب، منظره ي اين آبشار بسيار شگفت انگيز مي شود. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي الفنت در رتبه ي هفتم قرار دارد.

۶- آبشارهاي كپتي، موسوري، دهرادون، اوتاراخاند

آبشارهاي كپتي با ارتفاع ۴۰ فوت از بلندترين آبشارهايي هستند كه در تپه ي موسوري در ناحيه ي دهرادون در اوتاراخاند قرار دارند. اين تپه در ارتفاع ۴۵۰۰۰ فوتي از سطح دريا قرار دارد. اين آبشارها به علت داشتن چشم انداز وسيع و زيبا بسيار مشهور هستند. در سال ۱۸۳۵ شخصي انگليسي به نام جان مكينان اين محل را توسع بخشيد و آن را براي بازديد توريست ها آماده كرد. آبشارهاي بسياري در اين منطقه قرار دارند اما هيچ كدام از ين آبشارها به زيبايي آبشارهاي كپتي نمي باشد. استخر طبيعي در قسمت زيرين اين آبشار وجود دارد. چشم انداز بسيار زيبا و وسيع اين آبشار منظره اي بسيار نفس گير براي شما به ارمغان مي آورد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي كپتي در رتبه ي ششم قرار دارد.

۵- آبشارهاي هوگناكال، دارماپوري، تاميل نادو

 

آبشارهاي هوگناكال مطمئناً يكي از زيباترين آبشارها در ناحيه ي تاميل نادو است. اين مجموعه از آبشارها بر روي رودخانه ي كاوري در ناحيه ي دارماپوري در تاميل نادو قرار دارد. اين آبشار يكي از جاذبه هاي توريستي اين منطقه است و توريست ها مي توانند بر روي اين رودخانه و در كنار اين آبشار قايق سواري كنند، آب اين آبشار همچنين خاصيت درماني نيز دارد.

شما نمي توانيد از طريق جاده به اين آبشار نزديك شويد بلكه به وسيله ي قايق مي توانيد به اين آبشار برويد. اما قايق سواري بر روي اين رودخانه تنها در فصل هاي غير باراني مجاز مي باشد. آبشارهاي هوگناكال متشكل از چند آبشار مي باشد كه بلندترين اين آبشارها ارتفاعي حدود ۶۵ فوت و كوتاهترين اين آبشارها ارتفاعي حدود ۲۵ فوت دارد. جريان تند آب اين آبشارها و برخورد آن با سنگ ها مه بسيار زيادي را در اين منطقه توليد مي كند. سنگ هاي كربناتيت (سنگ هاي كربنات دار با منشاء آتشفشاني) كه در اين منطقه قرار دارند از قديمي ترين سنگ ها در سرتاسر جهان مي باشند.

بهتر است در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن نكنيد زيرا در فصل هاي باراني با توجه به زياد شدن جريان آب، راه هاي آبي كه به اين آبشار مي رسند بسيار خطرناك مي باشند و سرويس هاي قايق راني نيز در اين فصل تعطيل مي باشند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي هوگناكال در رتبه ي پنجم قرار دارد.

۴- آبشارهاي نوهكاليكاي، چراپونجي، مگالايا

 

آبشارهاي نوهكاليكاي از چهارمين آبشارهاي بلند در هند مي باشند. اين آبشارهاي بسيار زيبا در تپه هاي غربي خاسي در شهر چراپونجي در منطقه ي مگالايا قرار دارند. بدون شك، آبشارهاي نوهكاليكاي از زيباترين آبشارها در منطقه ي مگالايا است. فرود آمدن آب اين آبشار از تخته هاي سنگي كه در ارتفاع بسيار زياد قرار گرفته اند و احاطه شدن آن به وسيله ي جنگل هميشه سبز زيبايي اين آبشار را دوچندان كرده است. جريان بي وقفه ي آب هاي اين آبشار از ارتفاعات سنگي استخري را در قسمت زيرين اين آبشار ايجاد كرده است. سرتاسر زمستان آب اين استخر به رنگ آبي بسيار زيبايي در مي آيد. و در فصل تابستان رنگ اين استخر به سبزي مي­گرايد.

سعي كنيد كه در فصل هاي باراني از اين آبشار ديدن نكنيد زيرا در فصل هاي باراني لايه ي ضخيمي از ابر جلوي ديد شما را مي پوشاند و شما نمي توانيد از مناظر زيباي اين ناحيه لذت ببريد. بهترين فصل براي بازديد از اين آبشار فصل پاييز است، زيرا در فصل پاييز آسمان اين منطقه صاف و بدون ابر است و شما مي توانيد از اين آبشار لذت ببريد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي نوهكاليكاي در رتبه ي چهارم قرار دارد.

۳- آبشارهاي جوگ، شيموگ، كارناتاكا

آبشارهاي شكوهمند جوگ در بستر رودخانه ي شاراواتي در شيموگا در منطقه ي كارناتاكا قرار دارند. آبشارهاي جوگ با ارتفاع ۸۳۰ فوت از مرتفع ترين آبشارها در هند است. اين آبشار متشكل از چهار آبشار است كه همگي با هم آبشارهاي جوگ را تشكيل مي دهند و منظره ي بسيار زيبايي را براي بازديد كنندگان به ارمغان مي آوردند. شما مي توانيد از طريق اتوبان ملي ۴ به اين آبشار برويد. پيشنهاد مي شود كه در فصل هاي باراني از اين آبشارهاي جوگ ديدن كنيد زيرا جريان آب در اين فصل به حداكثر خود مي رسد. شما نمي توانيد به راحتي از پس زمينه و دورنماي انبوه و جنگلي سبز اين آبشار چشم برداريد.

در فصل هاي باراني مي توانيد شاهد رنگين كماني باشيد كه در نزديكي اين آبشار تشكيل مي شود. اما در فصل هايي غير از فصل هاي باراني شما تنها مي توانيد از جريان آب اين آبشار لذت ببريد. ۱۵۰۰ پله در تپه اي در نزديكي اين آبشار ساخته شده تا بازديدكنندگان بتوانند به بالاي اين آبشار بروند و از زاويه اي متفاوت اين آبشار را نظاره كنند. بازديدكنندگان تنها در فصولي غير از فصول باراني مي توانند از اين پله ها بالا بروند، چون در فصول باراني با توجه به افزايش مقدار آب اين آبشار بالارفتن از اين پله ها خطرناك مي باشد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي جوگ در رتبه ي سوم قرار دارد.

۲- آبشارهاي آتيراپيلي، چالاكودي، تريسور، كرالا

 

آبشارهاي زيباي آتيراپيلي دربستر رودخانه ي چالاكودي در ناحيه ي كرالا قرار گرفته اند. اين آبشار يكي از عظيم ترين و زيباترين آبشارها در كرلا است. شما مي توانيد در همه ي فصل هاي سال از اين آبشار بسيار زيبا ديدن كنيد. با توجه به زيبايي اين آبشار، نام ديگر آن «نياگاراي هند» مي باشد. آبشارهاي آتيراپيلي متشكل از ۴ آبشار است. ارتفاع اين آبشار ۸۹ فوت مي باشد و پهناي آن ۳۳۰ فوت است. چشم انداز زيباي اين آبشار پوشيده از جنگل هاي باراني هميشه سبز است و به همين علت يكي از جاذبه هاي اين منطقه به شمار مي آيد. جريان آب اين آبشار بر سنگ هاي اطراف اين ناحيه برخورد مي كند و باعث ايجاد مه در نزديكي اين منطقه مي شود.

دو آبشار زيباي ديگر در نزديكي آتيراپيلي قرار دارند كه نام هاي آنها چاپرا و وازاچل مي باشد. آبشار وازاچل در نزديكي جاده قرار دارد. در فصل هاي باراني، قطرات آب اين آبشار در هوا پراكنده مي شوند و اين افشانه هاي آب به صورت شما برخورد مي كنند و احساس بسيار زيبايي را در شما بر مي انگيزاند. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي آتيراپيلي در رتبه ي دوم قرار دارد.

۱- آبشارهاي دودهساگار، سانگوئم، گوا

 

آبشارهاي بسيار زيباي دودهساگار در گوا بدون شك يكي از زيباترين آبشارها در سرتاسر هند است. دودهسگار در انگليسي به معناي «اقيانوس شير» است. همانطور كه از نام اين آبشار پيدا است جريان آب هايي كه از لابه لاي سنگ ها به پايين مي ريزد مانند جريان هاي شير است. اگر شما به گوا سفر مي كنيد حتماً از اين آبشار ديدن كنيد. دودهساگار متشكل از ۴ آبشار ديگر است كه از ارتفاعات غربي كوه گات به پايين فرو مي ريزد. اين آبشار ارتفاعي حدود ۱۰۲۰ فوت دارد و از ششمين آبشارهاي مرتفع در هند به شمار مي آيد.

اگر مي خواهيد از زيبايي اين آبشار  بيشترين لذت را ببريد توصيه مي كنيم در فصل هاي باراني براي ديدن اين آبشار به گوا سفر كنيد. جريان شديد آبشارهاي دودهساگار در فصل هاي باراني يقيناً با جلوه ي بصري شگرف اش هر چشمي را مسحور مي كند. غافلگيري ديگر براي شما اين است كه مسير راه آهن هند جنوبي دقيقاً از مقابل آبشارهاي شكوهمند دودهساگار عبور مي كند. پس قطاري از ايستگاه راه آهن كولن در نزديكي پارك ملي مولم بگيريد. وقتي اين قطار از پل طاقداري مي گذرد كه درست در مقابل آبشارهاي مذكور واقع است، منظره اي نفس گير از اين آبشارهاي تماشايي را مشاهده خواهيد كرد. همچنين مي توانيد در طول مسير راه آهن به سوي اين آبشارها پياده روي كنيد. تونل قديم راه آهن را بريتانيايي ها ساخته اند و جنگل هاي متراكم سرسبزي كه در كنار اين آبشارها واقع هستند نيز از جذابيت هاي لذتبخش سفر شما به شمار خواند آمد. در فهرست ما از ده آبشار بسيار تماشايي در هند ، آبشارهاي دودهساگار در رتبه ي اول قرار دارد.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
روش كندن كاغذ ديواري از ديوار

روش كندن كاغذ ديواري از ديوار

چگونه بدون اين كه به ديوار آسيب برسانيم كاغذ ديواري را از آن جدا كنيم؟ در اين مطلب روش كندن كاغذ ديواري از ديوار را به شما آموزش مي دهيم. ممكن است طرح كاغذ ديواري خانه برايتان تكراري و آزار دهنده شده باشد، يا اين كه به خانه اي جديد نقل مكان كرده باشيد كه از قبل كاغذ ديواري شده، اما سليقه صاحبان قبلي از نظر شما نفرت انگيز و غير قابل تحمل باشد. در اين مواقع حاضريد هر كاري بكنيد تا از شر اين كاغذ ديواري هايي كه سرتاسر خانه شما را پوشانده اند خلاص شويد. اگر مشكلي براي پرداخت هزينه نداريد مي‌توانيد اين كار را به متخصصين خودش بسپاريد، اما ما اينجا به شما توضيح مي دهيم كه چطور با استفاده از بهترين روش كندن كاغذ ديواري از ديوار با كمترين زحمتي مي‌توانيد اين كار را خودتان انجام دهيد. 

بهترين روش كندن كاغذ ديواري از ديوار چيست؟

بسياري از مردم فكر مي‌كنند كندن كاغذ ديواري از سطح ديوار به مواد و تجهيزات خاصي نياز دارد اما حقيت اين است كه اين كار آنقدرها هم پيچيده نيست، فقط  كافي است صبر و حوصله خود را بالا ببريد و اندكي ذوق و سليقه به خرج دهيد.

بايد گفت كه گزينه هاي مختلفي براي انجام اين كار وجود دارد، از جمله استفاده از بخار آب و يا اسپري كردن مواد شيميايي مخصوص. شما بايد با توجه به جنس كاغذ ديواري و شرايط خانه خود بفهميد كه كدام روش براي شما راحت تر است و باعث مي‌شود راحت تر بتوانيد از شر كاغذ ديواري ها راحت شويد.

 

اين كه از كدام روش براي كندن كاغذ ديواري استفاده كنيم تا حدود زيادي به جنس آن بر مي‌گردد. برخي از كاغذ ديواري ها را مي‌شود بدون احتياج به آب يا هر ماده ديگري به راحتي از ديوار جدا كرد در حالي كه براي جدا كردن برخي از آن ها بايد مقدار زيادي مواد مختلف را امتحان كرد. ضمن اين كه آسيب ديدن يا نديدن ديوار بستگي به اين دارد كه كاغذ ديواري چكونه نصب شده باشد.

به هر حال آسيب رسيدن به ديوار چيزي نيست كه تحت كنترل شما باشد و كاملا به اين بستگي دارد كه پيش از اين، نصب كننده كاغذ ديواري چگونه عمل كرده باشد. به عنوان مثال اگر پيمانكار قبلي ديوار را به خوبي بتونه نكشيده باشد، موقع جدا كردن كاغذ ديواري ممكن است به بافت سطحي ديوار آسيب برسد.

گفتني است استفاده از دستگاه بخار براي كندن كاغذ ديواري كار چندان محبوبي بين استادان اين كار نيست، با اين حال افراد حرفه اي هم بوده اند كه از اين روش براي كندن كاغذ ديواري از ديوار استفاده مي‌كرده اند، آن هم زماني كه دستگاه هاي بخار با استفاده از سوخت هاي نفتي كار مي‌كرده اند.

نگران نباشيد امروزه دستگاه هاي بخار همگي برقي هستند، اما با اين وجود بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند از اين دستگاه ها استفاده نكنند چرا كه تقريبا غير ممكن است حين كار با آن ها، چند جاي دستتان را نسوزانيد. ضمن اين كه استفاده از آن ها براي جدا كردن كاغذ ديواري يك كار بسيار زمان بر است.

در عوض بهترين روش كندن كاغذ ديواري استفاده از محلول هاي شيميايي است. اين ماده شيميايي، چسب پشت كاغذ ديواري را در خود حل مي‌كند و باعث مي‌شود به راحتي بتوانيد آن را از ديوار جدا كنيد.

لوازم مورد نياز براي كندن كاغذ ديواري

قبل از شروع به كار، وسايل و ابزار آلات مورد نيازتان را آماده كنيد. وسايل و ابزار مورد نياز شما شامل: ۲ چاقوي بزرگ و كوچك، يك نردبان، غلطك و يك دستگاه براي اسپري كردن (مانند يك پمپ پلاستيكي) با حجم كافي است. علاوه بر اين ها، به پلاستيك و پارچه هاي ضخيم براي پوشاندن فرش و كف اتاق نياز داريد. كليد و پريزهاي برق را به خوبي بپوشانيد و سپس آب و محلول را با يكديگر مخلوط كنيد. اين محلول شيميايي را مي‌توانيد در مغازه ها پيدا كنيد.

بار اول، محلول را روي بخش كوچكي از ديوار بپاشيد، سپس لبه هاي كاغذ ديواري را بگيريد و آن را از ديوار بكنيد. اين كار بايد به راحتي انجام شود، سعي كنيد قلق كار را به دست بياوريد شايد لازم باشد جهت ديگري را براي جدا كردن كاغذ ديواري در نظر بگيريد، از بالا به پايين، چب به راست يا بالعكس را امتحان كنيد تا بفهميد كدام يك بهتر جواب مي‌دهد.

اگر كندن كاغذ ديواري به سادگي امكان پذير نبود، باز هم از محلول به ديوار اسپري كنيد و اجازه دهيد مدتي خيس بخورد. ممكن است لازم باشد اين كار را چند بار تكرار كنيد. بعد سعي كنيد كاغذ را با دستتان بكنيد، ممكن است كمي از چسب و كاغذ روي ديوار باقي بماند اما نگران نباشيد مي‌توانيد آن را با يك چاقوي عريض از سطح ديوار جدا كنيد.

اگر متوجه شديد كه محلول به خوبي به كاغذ ديواري نفوذ نمي كند، مي‌توانيد از غلطك مخصوص رنگ آميزي استفاده كنيد و با آن كاغذ ديواري را به محلول آغشته كنيد. استفاده از غلطك باعث مي‌شود مواد به خوبي به چسب پشت كاغذ ديواري نفوذ كنند و كندن آن راحت تر شود. با اين وجود در استفاده از غلطت حسابي احتياط كنيد، چرا كه حتي افراد خبره هم به سرعت به سراغ اين ابزار نمي روند. در هنگام استفاده از غلطك لازم است فشار دستتان كافي و يكنواخت باشد تا به ديوار آسيبي نرسد.

زماني كه كاغذ ديواري را برداشتيد، ممكن است آثار و بقاياي آن روي ديوار باقي بماند، براي تميز كردن ديوار، مقدار ديگري از محلول را به سطح ديوار پباشيد و چسب و كاغذ باقي مانده را به آرامي با چاقو يا يك پارچه ضخيم پاك كنيد سپس ديوار را با يك اسفنج مرطوب تميز كنيد و اجازه دهيد چند روز بگذرد تا كاملاً خشك شود.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
روش كندن كاغذ ديواري از ديوار

روش كندن كاغذ ديواري از ديوار

چگونه بدون اين كه به ديوار آسيب برسانيم كاغذ ديواري را از آن جدا كنيم؟ در اين مطلب روش كندن كاغذ ديواري از ديوار را به شما آموزش مي دهيم. ممكن است طرح كاغذ ديواري خانه برايتان تكراري و آزار دهنده شده باشد، يا اين كه به خانه اي جديد نقل مكان كرده باشيد كه از قبل كاغذ ديواري شده، اما سليقه صاحبان قبلي از نظر شما نفرت انگيز و غير قابل تحمل باشد. در اين مواقع حاضريد هر كاري بكنيد تا از شر اين كاغذ ديواري هايي كه سرتاسر خانه شما را پوشانده اند خلاص شويد. اگر مشكلي براي پرداخت هزينه نداريد مي‌توانيد اين كار را به متخصصين خودش بسپاريد، اما ما اينجا به شما توضيح مي دهيم كه چطور با استفاده از بهترين روش كندن كاغذ ديواري از ديوار با كمترين زحمتي مي‌توانيد اين كار را خودتان انجام دهيد. 

بهترين روش كندن كاغذ ديواري از ديوار چيست؟

بسياري از مردم فكر مي‌كنند كندن كاغذ ديواري از سطح ديوار به مواد و تجهيزات خاصي نياز دارد اما حقيت اين است كه اين كار آنقدرها هم پيچيده نيست، فقط  كافي است صبر و حوصله خود را بالا ببريد و اندكي ذوق و سليقه به خرج دهيد.

بايد گفت كه گزينه هاي مختلفي براي انجام اين كار وجود دارد، از جمله استفاده از بخار آب و يا اسپري كردن مواد شيميايي مخصوص. شما بايد با توجه به جنس كاغذ ديواري و شرايط خانه خود بفهميد كه كدام روش براي شما راحت تر است و باعث مي‌شود راحت تر بتوانيد از شر كاغذ ديواري ها راحت شويد.

 

اين كه از كدام روش براي كندن كاغذ ديواري استفاده كنيم تا حدود زيادي به جنس آن بر مي‌گردد. برخي از كاغذ ديواري ها را مي‌شود بدون احتياج به آب يا هر ماده ديگري به راحتي از ديوار جدا كرد در حالي كه براي جدا كردن برخي از آن ها بايد مقدار زيادي مواد مختلف را امتحان كرد. ضمن اين كه آسيب ديدن يا نديدن ديوار بستگي به اين دارد كه كاغذ ديواري چكونه نصب شده باشد.

به هر حال آسيب رسيدن به ديوار چيزي نيست كه تحت كنترل شما باشد و كاملا به اين بستگي دارد كه پيش از اين، نصب كننده كاغذ ديواري چگونه عمل كرده باشد. به عنوان مثال اگر پيمانكار قبلي ديوار را به خوبي بتونه نكشيده باشد، موقع جدا كردن كاغذ ديواري ممكن است به بافت سطحي ديوار آسيب برسد.

گفتني است استفاده از دستگاه بخار براي كندن كاغذ ديواري كار چندان محبوبي بين استادان اين كار نيست، با اين حال افراد حرفه اي هم بوده اند كه از اين روش براي كندن كاغذ ديواري از ديوار استفاده مي‌كرده اند، آن هم زماني كه دستگاه هاي بخار با استفاده از سوخت هاي نفتي كار مي‌كرده اند.

نگران نباشيد امروزه دستگاه هاي بخار همگي برقي هستند، اما با اين وجود بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند از اين دستگاه ها استفاده نكنند چرا كه تقريبا غير ممكن است حين كار با آن ها، چند جاي دستتان را نسوزانيد. ضمن اين كه استفاده از آن ها براي جدا كردن كاغذ ديواري يك كار بسيار زمان بر است.

در عوض بهترين روش كندن كاغذ ديواري استفاده از محلول هاي شيميايي است. اين ماده شيميايي، چسب پشت كاغذ ديواري را در خود حل مي‌كند و باعث مي‌شود به راحتي بتوانيد آن را از ديوار جدا كنيد.

لوازم مورد نياز براي كندن كاغذ ديواري

قبل از شروع به كار، وسايل و ابزار آلات مورد نيازتان را آماده كنيد. وسايل و ابزار مورد نياز شما شامل: ۲ چاقوي بزرگ و كوچك، يك نردبان، غلطك و يك دستگاه براي اسپري كردن (مانند يك پمپ پلاستيكي) با حجم كافي است. علاوه بر اين ها، به پلاستيك و پارچه هاي ضخيم براي پوشاندن فرش و كف اتاق نياز داريد. كليد و پريزهاي برق را به خوبي بپوشانيد و سپس آب و محلول را با يكديگر مخلوط كنيد. اين محلول شيميايي را مي‌توانيد در مغازه ها پيدا كنيد.

بار اول، محلول را روي بخش كوچكي از ديوار بپاشيد، سپس لبه هاي كاغذ ديواري را بگيريد و آن را از ديوار بكنيد. اين كار بايد به راحتي انجام شود، سعي كنيد قلق كار را به دست بياوريد شايد لازم باشد جهت ديگري را براي جدا كردن كاغذ ديواري در نظر بگيريد، از بالا به پايين، چب به راست يا بالعكس را امتحان كنيد تا بفهميد كدام يك بهتر جواب مي‌دهد.

اگر كندن كاغذ ديواري به سادگي امكان پذير نبود، باز هم از محلول به ديوار اسپري كنيد و اجازه دهيد مدتي خيس بخورد. ممكن است لازم باشد اين كار را چند بار تكرار كنيد. بعد سعي كنيد كاغذ را با دستتان بكنيد، ممكن است كمي از چسب و كاغذ روي ديوار باقي بماند اما نگران نباشيد مي‌توانيد آن را با يك چاقوي عريض از سطح ديوار جدا كنيد.

اگر متوجه شديد كه محلول به خوبي به كاغذ ديواري نفوذ نمي كند، مي‌توانيد از غلطك مخصوص رنگ آميزي استفاده كنيد و با آن كاغذ ديواري را به محلول آغشته كنيد. استفاده از غلطك باعث مي‌شود مواد به خوبي به چسب پشت كاغذ ديواري نفوذ كنند و كندن آن راحت تر شود. با اين وجود در استفاده از غلطت حسابي احتياط كنيد، چرا كه حتي افراد خبره هم به سرعت به سراغ اين ابزار نمي روند. در هنگام استفاده از غلطك لازم است فشار دستتان كافي و يكنواخت باشد تا به ديوار آسيبي نرسد.

زماني كه كاغذ ديواري را برداشتيد، ممكن است آثار و بقاياي آن روي ديوار باقي بماند، براي تميز كردن ديوار، مقدار ديگري از محلول را به سطح ديوار پباشيد و چسب و كاغذ باقي مانده را به آرامي با چاقو يا يك پارچه ضخيم پاك كنيد سپس ديوار را با يك اسفنج مرطوب تميز كنيد و اجازه دهيد چند روز بگذرد تا كاملاً خشك شود.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي

جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي الكترونيك

سلام به دوستاي گلم الان كه نزديك جام جهانيه همه نياز به يه آنتن خيلي خوب و قوي داريم براي تلويزيون هامون تا از تماشاي فوتبال لذت ببريم. 

آنتن لالي الكترونيك مدل هاي خيلي زيادي داره كه اگه با اين شماره 7-02166764955 تماس بگيريد ميتونيد مشاوره هم ازشون بگيريد .فقط كافيه منطقه اي كه هستيد و بهشون بگيد اونا خودشون راهنماييتون ميكنن.

و توي تمام شهر هاي ايران نمايندگي دارن و ميتونيد شماره هاشون و ازشون بگيريد يا از طريق سايت PERSIANPISHRANEH.COM به صورت اينترنتي سفارش بديد و يك روزه بهتون تحويل ميدن.

 

پرشين پيشرانه

 

 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي

جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي الكترونيك

سلام به دوستاي گلم الان كه نزديك جام جهانيه همه نياز به يه آنتن خيلي خوب و قوي داريم براي تلويزيون هامون تا از تماشاي فوتبال لذت ببريم. 

آنتن لالي الكترونيك مدل هاي خيلي زيادي داره كه اگه با اين شماره 7-02166764955 تماس بگيريد ميتونيد مشاوره هم ازشون بگيريد .فقط كافيه منطقه اي كه هستيد و بهشون بگيد اونا خودشون راهنماييتون ميكنن.

و توي تمام شهر هاي ايران نمايندگي دارن و ميتونيد شماره هاشون و ازشون بگيريد يا از طريق سايت PERSIANPISHRANEH.COM به صورت اينترنتي سفارش بديد و يك روزه بهتون تحويل ميدن.

 

پرشين پيشرانه

 

 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
راهنماي خريد كفش عروسكي : دوست زيباي بهاري

persianpishraneh.com

راهنماي خريد كفش عروسكي : دوست زيباي بهاري

تاريخچۀ كوتاه كفش عروسكي

 اين مدل كفش در واقع اقتباسي از كفش هاي باله هستند. هرچند كفش هاي باله اولين بار در قرن ۱۸ به وجود آمدند، اما اين مدل كفش عروسكي كه اين روزها در دنياي مد مي بينيم را سالواتور كاپاتزيو (Salvatore Capezio) يك كفاش ايتاليايي ساخت. بعد از ديدن پتانسيل هايي كه كفش هاي ساخته كاپاتزيو داشت، يك طراح مد امريكايي به نام كلر مك كاردل (Claire Mccardell ) از كاپاتزيو خواست كه يك پاشنه تخت محكم به آن ها اضافه كند تا او بتواند از آن ها در كالكشن ۱۹۴۱ خود استفاده كند.

در سال ۱۹۴۷، رُز رپتو (Rose Reppetto)) مدل مشهور كفش عروسكي اش را بر اساس آن ساخت و بعد از آن بود كه اين استايل كفش در دنياي كفش هاي زنانه شناخته شد. طي سال ها، پرنسس دايانا (Princess Diana) و آدري هپبورن (Audrey Hepburn) عاشق اين مدل كفش بودند و در اكثر مواقع از اين مدل كفش زنانه استفاده مي كردند. همين موضوع باعث افزاش محبوبيت اين مدل كفش ها در سرتاسر جهان شد.

علي رغم به روز رساني اين مدل مانند افزودن سگك، به كارگيري پارچه جديد، طراحي اشكال جديد، افزودن بند و چيزهايي از اين قبيل، مدل كلاسيك كفش عروسكي تغيير چنداني پيدا نكرد. كفش هاي عروسكي استايلي راحت و زيبا خلق مي كنند و با هر استايلي هماهنگ هستند.

دو روش براي پوشيدن كفش عروسكي

اگر چه مي توانيد هر كفشي را براي چند استايل مختلف استفاده كنيد اما در اينجا مي خواهيم دو استايل متفاوت با كفش عروسكي را بررسي كنيم.

۱- كفش عروسكي با شلوار جذب

 

 

  • اگر مي خواهيد كفش عروسكي خودتان را با يك شلوار جذب بپوشيد يادتان باشد كه رنگ شلوار با كفش متفاوت باشد زيرا اين تضاد ايجاد شده زيبايي كفش و پاي شما را دوچندان مي كند، در صورتي كه كفش و شلوار يكرنگ انتخاب شود، اين زيبايي را از بين مي برد.
  • كفش عروسكيتان در كنار يك شلوار جذب با يك مانتو طرح دار مي تواند استايلي فوق العاده برايتان خلق كند. مانتوهاي بهاره و تابستانه كه لخت و نازك هستند بهترين گزينه براي اين استايل هستند.
  • كفش عروسكي مي تواند يك گزينه مناسب براي مكان هاي رسمي باشد؛ در اين صورت بهتر است آن را با يك شلوار جذب و يك مانتو كتي ساده بپوشيد. تأثير يك روسري ابريشمي طرح دار با رنگ هاي جذاب و زنده را فراموش نكنيد.

۲- كفش عروسكي با شلوار گشاد

  • ايجاد يك استايل شيك با شلوار گشاد براي اكثر افراد كار دشواري است، اما كفش عروسكي مي تواند كار را براي شما راحت كند. در اين مورد توصيه مي كنيم كه از شلوارهاي گشاد با رنگ روشن استفاده كنيد تا رنگ كفش عروسكيتان بيشتر نمايان شود.
  • همراهي با شلوارهاي گشاد تنها از عهده مانتوهاي گشاد برمي آيد. رنگ و طرح مانتو در اين استايل از اهميت زيادي برخوردار نيست اما به ياد داشته باشيد كه گشادي مانتو و شلوار بايد هماهنگي مناسبي داشته باشند.

نكات مهم براي خريد كفش عروسكي

۱- به دنبال كفش عروسكي باشيد كه كاملاً به روز باشد. اگرچه كفش هاي عروسكي كلاسيك هنوز و همچنان كارايي اوليه خود را دارند، اما مدل هاي متنوع زيادي در بازار موجود است كه مي توانيد از ميان آن ها انتخاب كنيد. كفش هاي عروسكي سگك دار، اين روزها يكي از محبوب ترين كفش هاي عروسكي هستند. علاوه بر اين مدل مي توانيد با يك كفش عروسكي بنددار استايلي متفاوت و زيبا براي خود خلق كنيد.

پيرو مد روز باشيد

۲- حدود قيمتي كه مي خواهيد خريد كنيد را مشخص كنيد. كفش هاي عروسكي را در تمام برندها و مغازه هاي كفش فروشي با قيمت هاي متفاوت مي توانيد بيابيد، اما به ياد داشته باشيد كفش هاي ارزان ممكن است عمر طولاني نداشته باشند و در مقايسه با كفش هاي گران قيمت چندان راحت نيستند. بنابراين، در مورد اينكه اين مدل كفش را براي چه مواقعي مي خواهيد تصميم گيري كرده و سپس خريد كنيد.

سر كيسه را كمي شل كنيد 🙂

۳- به راحت بودن كفش بيانديشيد. هرچند در اكثر مواقع، راحتي اولين نكته اي نيست كه در ذهن يك فرد خوشتيپ وجود داشته باشد، اما كفش هاي عروسكي با هر مدلي كه باشد اين نياز را برآورده مي كند.  بنابراين، هرگز يك كفش عروسكي غير راحت را صرفاً به خاطر زيبايي اش نخريد. مطمئن باشيد مي توانيد يك كفش عروسكي راحت و بي نقص پيدا كنيد. پس به جستجو ادامه دهيد.

راحت بپوشيد

كفش هاي عروسكي يكي از مواردي است كه بايد در كمد لباس هر خانمي وجود داشته باشد. راحتي و هماهنگي آن با ديگر لباس ها برگ برنده اين مدل كفش زنانه است. شما در مورد كفش عروسكي چه فكري مي كنيد؟ آيا ايده اي در مورد پوشيدن اين مدل كفش داريد؟ اگر در مورد خريد آن نكته اي در نظر داريد حتما با ما در ميان بگذاريد.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي

جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي الكترونيك

سلام به دوستاي گلم الان كه نزديك جام جهانيه همه نياز به يه آنتن خيلي خوب و قوي داريم براي تلويزيون هامون تا از تماشاي فوتبال لذت ببريم. 

آنتن لالي الكترونيك مدل هاي خيلي زيادي داره كه اگه با اين شماره 7-02166764955 تماس بگيريد ميتونيد مشاوره هم ازشون بگيريد .فقط كافيه منطقه اي كه هستيد و بهشون بگيد اونا خودشون راهنماييتون ميكنن.

و توي تمام شهر هاي ايران نمايندگي دارن و ميتونيد شماره هاشون و ازشون بگيريد يا از طريق سايت PERSIANPISHRANEH.COM به صورت اينترنتي سفارش بديد و يك روزه بهتون تحويل ميدن.

 

پرشين پيشرانه

 

 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي الكترونيك

جام جهاني ۹۷ با آنتن هاي لالي الكترونيك

سلام به دوستاي گلم الان كه نزديك جام جهانيه همه نياز به يه آنتن خيلي خوب و قوي داريم براي تلويزيون هامون تا از تماشاي فوتبال لذت ببريم. 

آنتن لالي الكترونيك مدل هاي خيلي زيادي داره كه اگه با اين شماره 7-02166764955 تماس بگيريد ميتونيد مشاوره هم ازشون بگيريد .فقط كافيه منطقه اي كه هستيد و بهشون بگيد اونا خودشون راهنماييتون ميكنن.

و توي تمام شهر هاي ايران نمايندگي دارن و ميتونيد شماره هاشون و ازشون بگيريد يا از طريق سايت PERSIANPISHRANEH.COM به صورت اينترنتي سفارش بديد و يك روزه بهتون تحويل ميدن.

 

پرشين پيشرانه



 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
طرح كسب و كار چيست | انواع و اجزاي آن

 طرح كسب و كار چيست | انواع و اجزاي آن

همه طرح هاي كسب و كار براي راه اندازي استارت آپ نيست.

كسب و كارها براي اهداف متعددي مثل بهره‌گيري از فرصت‌هاي بازار،

ورود به بازار جديد و البته تحقق اهداف نيازمند طرح كسب و كار هستند.

كسب و كارها از چنين طرح‌هايي براي پياده‌سازي استراتژي، تحقق شاخص‌ها،

هدف‌گذاري دقيق‌تر، كنترل و اجراي پروژه‌هاي مورد نياز از طرح كسب و كار بهره مي‌برند.

۳) انتخاب طرح كسب و كار مناسب شما

در نظر داشته باشيد كه طرح كسب و كار سندي هست كه باعث مي‌شود

موفق‌تر شود بنابراين بايد به نسبت آنچه نياز داريد آن را تنظيم كنيد و

همانقدر كه نياز هست بابت آن وقت بگذاريد. خيلي وسواس در اين مورد نيازي نيست

به خرج دهيد چرا كه در اكثر اجزا طرح‌هاي كسب و كار مشابه هستند

اما به هر حال خوب است با ۳ نوع معمول آن آشنا شويد.

ارائه كنيد.

طرح كسب و كار داخلي – The Internal business plan

همانطور كه از اسمش مشخص است طرح كسب و كار داخلي مرتبط به استفاده درون سازماني است.

در نتيجه نيازي نيست تيم و كادر مديريتي معرفي شود.

طبيعتا از ساختارهايي كه جهت ارائه به اشخاص خارج از سازمان ارائه مي‌كنيم خارج است

و بر موضوعاتي از جمله فرايندهاي اجرايي، دستورالعمل‌ها، بوجه، اهداف، شاخص‌هاي

تحقق هداف و پيش‌بيني‌ها متمركز است. در طرح كسب و كار داخلي

برنامه‌هاي بازنگري و مرور دوره‌اي عملكرد حائز اهميت است.

با توجه به اينكه چنين طرح كسب و كاري جهت استفاده پرسنل سازمان كاربرد دارد،

از معرفي سازمان و جزئيات صرف نظر مي‌شود.

طرح كسب و كار خارجي – External business plan

آنچه احتمالا به عنوان طرح كسب و كار مي‌شناسيم طرح كسب و كار خارجي است.

طرح هاي كسب و كار خارجي يا اسناد رسمي طرح كسب و كار،

براي مطالعه ذي‌نفعان برون‌سازماني طراحي شدند تا با مطالعه آن

از ماجراي كسب و كارمان آگاه شوند و نسبت به آنچه مد نظر ما است( تامين مالي، همكاري و … ) اقدام كنند.

رايج‌ترين دلايل استفاده از اين اسناد، جذب سرمايه‌گذار يا دريافت وام است.

در مواردي معدود اين نوع از طرح كسب و كار براي استخدام،

آموزش يا جذب كاركنان كليدي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

۴) اجزاي طرح كسب و كار

در حاليكه ما فقط چندين نوع مختلف از طرح هاي تجاري را مختصر مورد بحث قرار داديم،

اجزاي كليدي كه عملا در همه طرح هاي تجاري ظاهر مي شوند مشابه هم هستند.

اين اجزا شامل برنامه بازنگري در طرح، خلاصه استراتژي، اهداف، مسئوليت ها،

شاخص‌هاي تحقق هدف (اهداف كمي كه مي توانند اندازه‌گيري شوند) و پيش بيني هاي اساسي است.

پيش بيني ها شامل فروش، هزينه ها و جريان نقدي است.

طرح كسب و كار چيست | انواع و اجزاي آن

طرح كسب و كار چيست | انواع و اجزاي آن

همانطور كه بحث شد، طرح كسب و كار يك سند ثابت نيست و مرور بر اساس تغيير

محيط و رشد كسب و كار تغيير مي‌كند اما نكته كلي اين است كه اگر بخواهيم

براي اهداف تامين مالي، جذب سرمايه‌گذار و … طرح را ارائه كنيم،

نيازمند سرفصل‌هايي هستيم كه عموما شامل سرفصل‌هاي زير مي‌شود:

خلاصه مديريتي

اگر قرار باشد سرمايه‌گذار فقط يك بخش از طرح كسب و كار را بخواند قطعا به سراغ خلاصه مديريتي مي‌رود.

خلاصه مديريتي يك نماي كلي از هر آنچه طرح كسب و كار به دنبال است، ارائه مي‌كند.

خلاصه مديريتي بايد اشاره  كلي به مسئله اي كه كسب و كار حل مي‌كند،

راه حلي كه ارائه مي‌كند، بازار هدفي كه دارد، اهم موضوعات مالياتي و تيم مديريتي داشته باشد.

نگاهي كلي به سازمان

براي مطالعه‌كنندگان برون‌سازماني طرح كسب و كار، اين بخش ارائه دهنده ساختار سازماني،

تاريخچه و مكان فيزيكي كسب و كار است.

در اين بخش عموما بيانيه ماموريت كسب و كار ارائه مي‌شود.

كالا و خدمات

اين بخش تقريبا نشان دهنده ابزار و وسيله تحقق هدف شما از كسب و كار است.

در اين بخش به طور كامل توضيح داده مي‌شود كه كالا يا خدمت پيشنهادي قرار است

چه ارزش افزوده‌اي ارائه كند و چگونه مسئله يا مسائل مشتريان بالقوه را مي‌تواند حل كند.

همچنين مسئله كليدي ديگر مزيت رقابتي و تمايز از ساير كالا/خدمات مشابه در بازار است.

بازار هدف

افرادي كه در نظر داريد تا به آنها بفروشيد، به اندازه كالا/خدماتي كه ارائه مي‌كنيد حائز اهميت هستند.

بنابراين نياز است اطلاعات قابل قبولي در مورد ويژگي‌هاي مشتريان سازمان وجود داشته باشد.

هرچه بهتر مشتريان بالقوه سازمان شناسايي شوند،

احتمال موفقيت برنامه‌هاي بازاريابي و فروش بيشتر مي‌شود.

برنامه فروش و بازاريابي

برنامه فروش و بازاريابي اطلاعات دقيقي از شيوه فروش محصول به مشتريان است.

اين بخش طرح كسب و كار بايد ارائه دهنده قيمت‌گذاري محصولات،

جايگاه كسب و كار در بازار، شيوه‌هاي فروش، شيوه‌هاي تبليغ و ترفي و فرايندهاي فروش است.

اهداف و شاخص‌هاي تحقق هدف

اين بخش متمركز بر برنامه‌هاي اجرايي، مسئولين اجراي پروژه‌ها،

اهداف مورد نظر جهت تحقق، زمان مورد نظر( تاريخ سررسيدها) است.

همچنين در اين بخش بايد مشخص شود كه دقيقا معيار از موفقيت برنامه‌ها چيست و چگونه قرار است

موفقيت آنها اندازه گيري شود.

ممكن است تعداد تماس با واحد فروش، تعداد مراجعين به وبسايت ، تعداد مشتري،

تعداد فروش كالا و تعدادي شاخص ديگر در اين بخش در نظر گرفته شود.

تيم مديريتي

فصل تيم مديريتي يك طرح كسب و كار براي كارآفريناني كه به دنبال سرمايه گذاري هستند، بسيار مهم است.

در اين بخش اعضاي تيم، تخصص‌ها و چرايي انتخاب آنها به عنوان پرسنل است.

نيازمندي منابع انساني و تيم اجرايي در اين بخش مي‌تواند مطرح شد

تا برنامه‌هاي جذب نيرو نيز در نظر گرفته شود.

برنامه مالي

بخشي كه مي‌تواند پختگي طرح كسب و كار را محك بزند، بخش برنامه‌ريزي مالي است.

چقدر پول به كسب و كار تزريق مي‌شود و حاصل اين سرمايه‌گذاري چقدر درآمدزايي دارد؟

زماني كه برنامه مالي طراحي مي‌شود توجيه‌پذيري جذب نيروهاي جديد، خريد دارايي و … نيز ممكن مي‌شود.

طرح كسب و كار در واقع به سرمايه‌گذار سيگنال مي‌دهد كه كسب و كار

مورد نظر چقدر سرمايه و پول براي آغاز كار نياز دارد و در ازاي آن چقدر مي‌تواند

درآمد و سود ايجاد كند. معمولا در اين بخش بودجه فروش، هزينه‌هاي پرسنلي، صورت سود و زيان،

صورت جريان وجوه نقد و ترازنامه مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

منبع : كسب و كار

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

[ ۱ ][ ۲ ]

 
 

 


معرفي وبلاگ

پخش لوازم الكتريكي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
دى ۱۳۹۸
مهر ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
كالاي ديجيتال
آنتن روميزي
آنتن هوايي
گيرنده ديجيتال
آيفون تصويري
محافظ برق
باتري كمليون
شارژر باتري
لامپ كمليون
پايه تلويزيون
برق صنعتي
فتوسل
هواكش و تجهيزات تهويه
درب بازكن هاي صوتي و تصويري
تلفن پاناسونيك
كليد مينياتوري
LED لامپ
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]