بازرگاني پرشين پيشرانه

بازرگاني پرشين پيشرانه

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۹ دى ۱۳۹۶
بهترين فيلم هاي عاشقانه سال 2017

The Most Romantic Movies of 2017

 persianpishraneh.com

 

Home Again

Breathe

The Big Sick

The Incredible Jessica James 

Beauty and the Beast

Fifty Shades Darker

Wonder Woman

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۶ دى ۱۳۹۶
زلزله تهران را لرزاند.

زلزله تهران را لرزاند.

persianpishraneh.com

 بزرگي: ۴.۲
 محل وقوع: مرز استانهاي تهران و البرز  - حوالي ملارد(تهران)
 تاريخ و زمان وقوع به وقت محلي: ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ ۰۰:۵۴:۳۳
طول جغرافيايي: ۵۰.۹۳
عرض جغرافيايي: ۳۵.۶۸
عمق زمين‌لرزه: ۱۲ كيلومتر

 

 نزديك‌ترين شهرها:
۴ كيلومتري ملارد (تهران)
۷ كيلومتري مشكين دشت (البرز)
۷ كيلومتري صفا دشت (تهران)
     
 نزديكترين مراكز استان:
۱۷ كيلومتري كرج
۴۲ كيلومتري تهران

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۲ دى ۱۳۹۶
مسافرت به كدوم شهرها در نوروز مناسب تره؟

مسافرت به كدوم شهرها در نوروز مناسب تره؟

بخش اول (ايران)

ايران كلي جاهاي ديدني داره كه هموز كشف نشده ولي من امروز يه سري جاهاي مرسوم و كه هميشه عيدا تصميم ميگيريم بريم يكي از اين شهر هارو واستون با عكس گذاشتم تا طبق سليقه و حستون بتونيد انتخابش كنيد. من كه خودم همه جاي ايران و دوست دارم مخصوصا جنوب كه عاليه واسه عيد

فردا هم خارج از ايران و براتون با عكس ميذارم.

persianpishraneh.com

 

 اصفهان

يزد

مشهد

كيش

قشم

شيراز

شمال

تهران

اردبيل

اروميه

تبريز

persianpishraneh.com

 

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۸ دى ۱۳۹۶
روز جهاني ويولن : روز پيچيده ترين ساز جهان

روز جهاني ويولن : روز پيچيده ترين ساز جهان

 همه مي دانيم كه ويولن با اختلاف وحشتناكي، مشهور ترين و پرطرفدارترين ساز در ميان ساز هاي زهي در سراسر جهان است. بنابراين اختصاص داشتن يك روز در ۳۶۵ روز سال به اين ساز پرطرفدار و البته پيچيده، به هيچ وجه تعجب بر انگيز نيست. از طرفي اگر از اين هم بگذريم، تصور دنياي موسيقي بدون حضور و وجود ويولن تا به امروز غير ممكن است. اثر هاي بي نظيري تا به حال به كمك اين ساز فوق العاده تهيه شده اند. مخصوصاً وقتي كه باز شدن پاي اين ساز به موسيقي اكثر فرهنگ ها و ملل را مي بينيم، اهميت وجود اين ساز زهي خارق العاده را بيشتر درك مي كنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

چرا ويولن ساز مهمي است؟

 

 

روز ۱۳ دسامبر مختص به روز ويولن است. اين روز در تقويم خورشيدي با تاريخ ۲۲ دسامبر مقارن شده است. اختصاص داشتن يك روز در سال به اين ابزار موسيقي مورد عجيبي نيست. ويولن علاوه بر اينكه سخت ترين و پيچيده ترين ابزار موسيقي دنياست پركاربردترين ساز نيز هست. به اين معنا كه ويولن يك ساز همه فن حريف و چند كاربردي است. علاوه بر همه اين موارد، امروزه ويولونيست هاي زيادي در سراسر جهان وجود دارند كه كار خود را به خوبي بلدند. گروه هاي موسيقي بي نظيري در حال فعاليت با اين ساز هستند و ويولن اكنون بهترين گروه هاي نوازندگي را به وجود آورده است. به همه اين دلايل روزي براي اين ساز زهي در نظر گرفته شده است.

تاريخچه روز ويولن

البته اينكه تاريخچه به وجود آمدن روز ويولن از كدام كشور و كدام فرهنگ برخاسته است مشخص نيست.ويولن يك ساز قرون وسطايي است كه اصالت و پختگي آن به قرون ۱۵ و ۱۶ ميلادي باز مي گردد. نام اصلي اين ساز در واقع در ابتدا فيدل fiddle بوده است و لفظ ويولن از لغت ويتولا vitula برگرفته شده است. ويتولا در زبان لاتين قرون وسطايي به معناي ساز زهي (ساز تاري) بوده است. اما امروزه اين ساز يك ساز مختص به يك فرهنگ و يا يك سبك موسيقي به خصوص نيست و راه خود را به سبك هاي مختلفي همچون موسيقي كلاسيك، پاپ و بسياري از سبك هاي ديگر موسيقي پيدا كرده است و در فرهنگ ها و ملل مختلف از اين ساز به وفور استفاده مي شود. ويولن در ابتدا ساز پرحاشيه اي نبود و ورودي آرام و متين به دنياي موسيقي داشت، اما در قرن اخير از آن به شدت استقبال شد و اكنون ويولن به يكي از محبوب ترين ساز ها چه در ميان نوازندگان و چه در ميان شنوندگان تبديل شده است.

 

روز ويولن را چطور جشن بگيريم؟

 

 

در بسياري از كشور هاي جهان در اين روز كنسرت هاي زيادي با حضور ويژه اين ساز برگزار مي شود و برنامه هاي ويژه اي براي اين روز و اين ساز بي نظير در نظر گرفته مي شود.

در اين روز كارهاي زيادي مي توانيد انجام دهيد. اين روز را به دوست خود كه در ويولن مهارت دارد تبريك بگوييد يا هديه اي براي او تهيه كنيد. اگر ويولني در خانه داريد كه يك گوشه افتاده و در حال خاك خوردن است بهتر است يا دوباره شروع كنيد و آموزش ببينيد يا آن را به كسي هديه دهيد كه علاقه زيادي به اين ساز دارد، اما براي يادگيري آن نياز به يكي از آن ها دارد. اگر در حال يادگيري ويولن هستيد نيز، يك هديه براي استاد شما مي تواند عالي و غافلگيركننده باشد. راستي ويولن يك خانواده هم دارد كه نام اعضاي اين خانواده شامل ويولا viola و ويولن سل violoncello مي باشد. مي توانيد در گوگل جستجو كنيد و چند ويديو در مورد هم خانواده هاي اين ساز ببينيد و لذت ببريد.

 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

۱۰ دى ۱۳۹۶
۱۳ ماده غذايي كه در اين «هواي آلوده» شما را زنده نگه مي دارند

۱۳ ماده غذايي كه در اين «هواي آلوده» شما را زنده نگه مي دارند

به فصل آلودگي هوا رسيده ايم و كمتر كسي است كه هراس اين روزهاي دشوار و هواي آلوده را در دل نداشته باشد. تهران به عنوان پايتخت ايران جزو يكي از آلوده ترين شهرهاي ايران بشمار مي رود

به گزارش ديلي ركوردز و به نقل از باميلو در ميان آلوده ترين شهرهاي جهان اسم ۴ شهر ايران به چشم مي خورد كه خبري از تهران نيست. اهواز و كرمانشاه رتبه هاي اول و دوم را به خود اختصاص داده اند. سنندج و ياسوج نيز در رتبه هاي هفتم و نهم اين رتبه بندي قرار مي گيرند. البته لازم به ذكر است كه گرد و غبار عامل اصلي آلودگي در اين شهرها است. پيشاور پاكستان در رتبه ي سوم اين ليست جاي مي گيرد. اما اگر مي خواهيد بدانيد در اين هواي آلوده كه تركيبي از گرد و غبار، دود ماشين ها و كارخانه ها زندگي ما را احاطه كرده است، چه چيزي بخوريم؛

persianpishraneh.com


 

آرشيو نظرات (0) | ادامه مطلب

[ ۱ ]

 
 

 


معرفي وبلاگ

پخش لوازم الكتريكي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
دى ۱۳۹۸
مهر ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
كالاي ديجيتال
آنتن روميزي
آنتن هوايي
گيرنده ديجيتال
آيفون تصويري
محافظ برق
باتري كمليون
شارژر باتري
لامپ كمليون
پايه تلويزيون
برق صنعتي
فتوسل
هواكش و تجهيزات تهويه
درب بازكن هاي صوتي و تصويري
تلفن پاناسونيك
كليد مينياتوري
LED لامپ
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]