بازرگاني پرشين پيشرانه

بازرگاني پرشين پيشرانه

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۳ بهمن ۱۳۹۶
هنگام سقوط آسانسور چكار كنيم؟

هنگام سقوط آسانسور چكار كنيم؟

 درمسير زندگي ممكن است اتفاقات و بلاياي طبيعي و غيرطبيعي متفاوتي براي افراد رخ دهد. شايد به جرأت بتوان گفت هيچ كس نمي داند در مسير پيش رو چه اتفاقاتي ممكن است رخ دهد. سقوط آسانسور يكي از اين مشكلات است. ممكن است شما در طول زندگي خود هيچ گاه سوار آسانسور نشده باشيد. اولين باري كه سوار مي شويد يك اتفاق ناخوشايند براي شما رخ دهد. حادثه هيچ گاه خبر نمي كند لذا بهتر است براي مقابله با آن خود را مهيا كنيم. در صورتي كه مي خواهيد از سقوط آسانسور جان سالم به در بريد ادامه ي مطلب را با باميلو بلاگ همراه باشيد.

persianpishraneh.com

افسانه پرش هنگام سقوط آسانسور

 

افسانه اي وجود دارد كه بهتر است هنگام سقوط آسانسور در لحظه ي آخر پريد تا از مرگ نجات يافت. همان طور كه گفتيم اين قضيه افسانه اي بيش نيست. در مرحله ي اول بهتر است بدانيد كه به دليل ايجاد سرعت نسبي سقوط، پرش در آسانسور كار ساده اي نيست. شايد فكر كنيد هنگام سقوط و لحظه ي برخورد بهتر است پرش كنيد و از برخورد با زمين جلوگيري نماييد.

پاسخ اين است كه هيچ گاه اين كار را نكنيد. پس از پرش نمي توان پيش بيني كرد كدام عضو بدن شما ابتدا به زمين برخورد مي كند. اين گونه نمي توان اعضاي حياتي بدن را از خطر حفظ كرد. از طرفي با سرعتي كه آسانسور دارد اگر در لحظه ي آخر اقدام به پرش كنيد بدون شك به شدت به سقف برخورد خواهيد كرد و سر و گردن شما در سقوط آسانسور به كلي نابود مي شود.

مستقيم 

هنگامي كه به صورت راست و مستقيم داخل آسانسور مي ايستيد اتفاق ناخوشايندي خواهد افتاد. هنگام سقوط آسانسور اگر راست ايستاده باشيد فشاري كه به اعضاي بدن شما در لحظه ي برخورد وارد مي شود ۱۰ برابر خواهد بود. اين مسأله باعث مي شود صدمات بسيار جدي به ستون فقرات شما وارد شود و احتمالاً زنده نخواهيد ماند.

دراز بكشيد

ممكن است ايده ي جالبي به نظر نرسد اما بهترين حالت هنگام سقوط آسانسور دراز كشيدن به پشت است. به محض اينكه احساس كرديد تسمه هاي آسانسور پاره شده و در حال سقوط هستيد به پشت دراز بكشيد. اين مسأله ميزان فشاري كه به بدن شما وارد مي شود را به حدأقل مي رساند. در همين حالت دستان خود را زير سر و گردن خود مانند بالش محكم قرار دهيد تا از اصابت شديد آنها جلوگيري كنيد. اگر ساختمان بسيار بلند بود و فرصت داشتيد مي توانيد كت خود را نيز بيرون آورده و زير سرتان بگذاريد.

اگر با قوانين فيزيك آشنايي داشته باشيد مي دانيد كه فشار برابر تقسيم نيرو بر سطح (P = F/A) است. نيرو (در اينجا وزن بدن) را نمي توان در كنترل گرفت اما سطح بدن را مي توان افزايش داد. هرچه سطح (A) بيشتر باشد فشار (P) كمتر است. اكنون مي دانيد كه چرا يك ميخ اينقدر ساده از طرف نوك تيز در ديوار فرو مي رود اما از طرف ديگر اين طور نيست؟

سقوط دسته جمعي

ممكن است تعداد زيادي در آسانسور باشند. معمولاً اگر ۲ نفر هم در آسانسور وجود داشته باشد مي توان به سادگي دراز كشيد. در صورتي كه تعداد بيش از اين باشد بايد چه كار كرد؟ در اين حالت بلافاصله روي زمين بنشينيد. در اين صورت بدن شما متحمل فشار كمتري هنگام برخورد با زمين مي شود. كت، كيف يا هر وسيله ي نرمي هم كه همراه داريد را زير خود بگذاريد. سر و گردن خود را محكم با دست بغل كنيد و به بقيه هم همين توصيه را داشته باشيد. اگر فضا كوچك تر از ميزاني بود كه بتوان نشست در بهترين حالت بهتر است مقداري زانوهاي خود را خم كنيد تا از ميزان فشار كاسته شود.

اميدواريم اين ترفند هيچ گاه مورد نياز شما نباشد و زندگي آرام و بي دغدغه اي داشته باشيد. اگر شما هم تجربه ي سقوط يا گير كردن در آسانسور را داريد آن را در بخش نظرات عنوان كنيد.

persianpishraneh.com

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

پخش لوازم الكتريكي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
دى ۱۳۹۸
مهر ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
كالاي ديجيتال
آنتن روميزي
آنتن هوايي
گيرنده ديجيتال
آيفون تصويري
محافظ برق
باتري كمليون
شارژر باتري
لامپ كمليون
پايه تلويزيون
برق صنعتي
فتوسل
هواكش و تجهيزات تهويه
درب بازكن هاي صوتي و تصويري
تلفن پاناسونيك
كليد مينياتوري
LED لامپ
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]