بازرگاني پرشين پيشرانه

بازرگاني پرشين پيشرانه

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۶ مهر ۱۳۹۶
تاريخچه برند هرمس : استاد بزرگ توليد محصولات چرمي

تيري هرمس : مؤسس برند هرمس

تيري هرمس در سال ۱۸۰۱ در شهر كرفلد (Krefeld) در آلمان به دنيا آمد. پدر او يك مهاجر فرانسوي و مادرش يك آلماني تبار بود. كرفلد شهري كه تيري در آن به دنيا آمد به عنوان شهر مخمل و ابريشم مشهور است. علت شهرت اين شهر به اين عنوان قدمت اين شهر در زمينه توليد محصولات نساجي است. در سال ۱۸۲۸ اين خانواده به همراه تيري به پاريس مهاجرت كردند. تيري در پاريس با صنعت توليد چرم و تجارت چرم آشنا شد و به آموختن ساخت چرم مشغول شد.

سر انجام در سال ۱۸۳۷ تيري هرمس سرآغاز تقويم تاريخچه برند هرمس را رقم زد. خانۀ مد هرمس  اولين فعاليت خود را به عنوان طراحي و توليد لوازم جانبي مد (اكسسوري) چرم مرتبط با سواركاري ايجاد كرد. البته اين محصولات بيشتر براي استفاده از درشكه نه سواري اسب، مورد استفاده قرار مي گرفتند. علت استفاده از كالسكه و اسب براي لوگوي اين كمپاني نيز به همان زمان بر مي گردد. اولين كارگاه اين كمپاني محصولات مرتبط با كالسكه مانند لگام اسب و از اين جمله محصولات را توليد مي كردند.

تنوعي از محصولات

اين برند پاريسي تا به حال در زمينه هاي زيادي فعاليت كرده است. البته تخصص اين برند اهل پاريس در زمينه توليد محصولات چرم و به خصوص كيف هاي چرمي است، اما كمپاني دامنۀ زيادي از محصولات مجلل را توليد كرده است. هرمسي ها در زمينه توليد عطر مردانه و عطر زنانه و عطر اسپرت، انواع روسري، كريستال،جواهرات، كروات و بسياري از زمينه هاي ديگر نيز فعاليت داشته اند. آن ها حتي با اپل براي توليد بند ساعت هوشمند اپل نيز همكاري هايي داشته اند. اكنون نگاهي به پيش از شروع تاريخچه برند هرمس مي اندازيم.

اگر به خواندن تاريخچه و بيوگرافي شركت هاي بزرگ علاقه منديد مي توانيد در منوي بيوگرافي موارد بيشتري براي مطالعه پيدا كنيد.

شروع موفقيت

در سال ۱۸۵۵ محصولات اين كارگاه به عنوان محصولات با كيفيت در اين زمينه بسيار مشهور شدند، تا جايي كه اين محصولات برنده جايزه هاي بسياري از جمله برنده جايزه محصولات درجه يك در نمايشگاه پاريس شدند. اين شركت براي دومين بار در سال ۱۸۶۷ برنده جايزه نشان درجه يك در نمايشگاه پاريس شد.

ادامه راه پدر

در سال ۱۸۸۰ كه ديگر مديريت اين كمپاني به پسر تيري، چارلز اميل هرمس (Charles-Émile Hermès) رسيده بود محل اين كارگاه به مكاني ديگر منتقل شد. چارلز تمركز اصلي خودش را بر روي فروش جهاني و خارج از مرزهاي كشور گذاشت. اين شركت سال ها به فعاليت خود ادامه داد تا اين كه در سال ۱۹۱۸ اولين كت چرم را به شكل كت چرم مخصوص بازي گلف براي شاهزاده ولز طراحي و توليد كرد. در نهايت، اين شركت  در سال ۱۹۲۲ اولين كيف دستي چرم خود را توليد كرد.

اولين شعبه اين برند در كشورهاي خارجي در ۱۹۲۴ در آمريكا تأسيس شد و بعد از آن دو فروشگاه جديد در دو محل تفريحي در فرانسه ساخته شد. اولين كالكشن لباس برند هرمس در سال ۱۹۲۹ در پاريس رونمايي شد. در سال ۱۹۳۵ هرمسي ها يكي از معروف ترين محصولات خود را عرضه كردند كه بعدها با نام «كيف كلي» (Kelly bag) شناخته مي شد. اولين روسري ابريشمي (حرير) كه توسط اين شركت معرفي شد با استقبال بسيار خوبي رو به رو شد و حتي مشاهير آن زمان نيز از آن استقبال كردند. جالب است بدانيد، امروزه هرمس در هر ۲۰ ثانيه يك روسري ابريشمي مي فروشد.

ورود به عرصه عطر سازي

در سال ۱۹۵۰ خاندان هرمس به عرصه عطرسازي ورود كردند. اين شركت به توليد ادكلن مردانه و ادكلن زنانه و همچنين عطرهاي اسپرت پرداختند و تا اين زمان چيزي حدود ۵۰ نوع عطر و ادكلن ساخته اند كه از اين ميان برخي از آن ها مانند ادكلن (Terre d’Hermès) كه در سال ۲۰۰۶ ساخته شد، بسيار مشهور و شناخته شده اند. از سال ۱۹۵۰ با توليد جعبه هاي اين كمپاني به رنگ نارنجي كم كم اين رنگ به طور غير رسمي به عنوان رنگ مخصوص اين كمپاني انتخاب شد.

پيشرفت آهسته و مداوم

در دهه هاي ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ميلادي، اين شركت پس از پيشرفت هاي مداوم و آهسته، به توليد عمده محصولات خود پرداخت و در زمينه هاي جديدي همچون توليد كفش هاي زنانه، پوشاك مردانه و ست هاي خانگي مختلف ورود كرد. هرمس در اين سال ها در زمينه توليد محصولات كريستالي، محصولات مورد استفاده دفاتر و شركت ها و اسباب و وسايل منزل هم فعاليت داشت. در سال ۲۰۰۳ طراحان مشهوري چون ژان پل گوتيه (Jean-Paul Gaultier) نيز به هرمس پيوستند و در طراحي محصولات فوق العاده در هرمس نقش مهمي ايفا كردند.

هرمس در چند دهه اخير

در دهه هاي ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ميلادي، اين شركت پس از پيشرفت هاي مداوم و آهسته، به توليد عمده محصولات خود پرداخت و در زمينه هاي جديدي همچون توليد كفش هاي زنانه، پوشاك مردانه و ست هاي خانگي مختلف ورود كرد. هرمس در اين سال ها در زمينه توليد محصولات كريستالي، محصولات مورد استفاده دفاتر و شركت ها و اسباب و وسايل منزل هم فعاليت داشت. در سال ۲۰۰۳ طراحان مشهوري چون ژان پل گوتيه (Jean-Paul Gaultier) نيز به هرمس پيوستند و در طراحي محصولات فوق العاده در هرمس نقش مهمي ايفا كردند.

هرمس در چند دهه اخير

هرمس ابتدا به تقويت فروشگاه هاي خود در پاريس پرداخت و سپس شروع به توسعه شعبه ها و نمايندگي هاي خود در سراسر جهان پرداخت. اكنون و با گذشت نزديك به دو قرن از آغاز «تاريخچه برند هرمس»، اين شركت توانسته بيش از ۲۴۰ شعبه در سراسر جهان و در مكان هاي مشهوري همچون وال استريت دارد. اين شركت توانسته ركوردهاي زيادي را در زمينه خرده فروشي محصولات مجلل و غير مجلل براي خود ثبت كند. يكي از ركورد هاي جالب اين شركت مخصوص كيف چرمي مشهور بيركين (Birkin bag) است كه براي سفارش آن بايد حدود ۶ سال در ليست منتظر باشيد. مطالعاتي كه در سال هاي اخير انجام شده است نشان داده كه سرمايه گذاري در زمينه فروش كيف Birkin bag در ۳۵ سال اخير از سرمايه گذاري در زمينه طلا و سهامارزشمند تر بوده است.

هرمس مشتريان مشهوري نيز داشته و دارد. افراد مشهوري مثل مدونا، ويكتوريا بكام (همسر ديويد بكام)، نيكول كيدمن و جوليان مور از مشهورترين مشتريان هرمس هستند.

بند چرمي هرمس براي اپل واچ مجلل

با اين كه هرمس در ابتدا فعاليت خود را در زمينه توليد متعلقات درشكه شروع كرد، اما امروزه هرمس بيشتر فروش خود را در زمينه كيف هاي چرمي دارد و اين شركت به توليد محصولات مختلف از جمله كفش، پوشاك، عطر، ساعت، لوازم تزئيني خانه، جواهرات و بسياري از زمينه هاي ديگر ورود كرده و با قدرت به كار خود ادامه مي دهد. هم اكنون ششمين نسل از خاندان هرمس در حال مديريت اين شركت بزرگ فرانسوي مي باشند. هرمس اخيرا در زمينه توليد اپل واچ با اپل نيز به همكاري پرداخت.

سخن نهايي

در تاريخچه برند هرمس با اين شركت خوش نام فرانسوي بيشتر آشنا شديم. شركتي كه توليدات محصولات مجلل (لوكس) را در اولويت قرار مي دهد. حفظ كيفيت و مواد اوليۀ به كار رفته در اين محصولات بسيار اهميت دارد. به لطف همين شاخصه ها، اين محصولات باب ميل مشاهير هستند. شايد ليست ۶ ساله براي خريد يك كيف، خيلي عجيب باشد. اما در دنياي مد، چندان هم دور از ذهن نيست.

 

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

پخش لوازم الكتريكي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
دى ۱۳۹۸
مهر ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
كالاي ديجيتال
آنتن روميزي
آنتن هوايي
گيرنده ديجيتال
آيفون تصويري
محافظ برق
باتري كمليون
شارژر باتري
لامپ كمليون
پايه تلويزيون
برق صنعتي
فتوسل
هواكش و تجهيزات تهويه
درب بازكن هاي صوتي و تصويري
تلفن پاناسونيك
كليد مينياتوري
LED لامپ
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]