بازرگاني پرشين پيشرانه

بازرگاني پرشين پيشرانه

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۱ مهر ۱۳۹۶
تجربه توريست ها از غذاهاي كشورهاي مختلف از سراسر جهان

۱.مارچوبه يا مارچوبه سفيد (Spargel or white asparagus)، آلمان

مارچوبه يا مارچوبه سفيد آلمان بسيار معروف است. اين غذا اغلب در اواخر بهار يا اوايل تابستان و در انواع مختلف سرو مي‌شود كه معروف ترين آن به طور پوست كنده، جوشانده شده و با سس گوجه فرنگي يا سس هلندي است و به احتمال زياد دومين مزه دوست داشتني در سوپ خامه اي است. من عاشق آن هستم كه با نان تست و پنير آن را كباب كنم. به شدت توصيه مي‌كنم هركس كه به آلمان سفر مي‌كند آن را امتحان كند.

۲. ترافيد (Truffade)، فرانسه

اسم اين غذا ترافيد است و اساساً براي درست كردن اين غذا سيب زميني را نازك ورقه كرده، در يك تابه بزرگ مي‌پزند و روي آن را با پنير آب شده، ترجيحاً پنير محلي آوورن (Auvergne) كه به اسم تام فِقش (Tome Fraiche) شناخته مي‌شود، مي‌پوشانند. پياز و سير را نيز مي‌توان به صورت دلخواه اضافه كرد.

اين يكي بهترين غذاهايي است كه تابحال خورده ام. در دوازده سال گذشته به عنوان يك مهاجر دور از فرانسه زندگي كرده ام و هر زماني كه برمي گردم نمي‌توانم خيلي براي سفارش دادن يك ترافيد صبر كنم. به طور باور نكردني خوشمزه، با طعم پنير و مناسب روزهاي سرد است و من دوست دارم وقتي كه غذا را به اتمام رسانده‌ايد و به صندلي چسبيده‌ايد، احساس شما را ببينم. اگر قصد داريد وزن كم كنيد، اصلاً اين غذا را پيشنهاد نمي كنم.

۳.پائلا (Paella)، اسپانيا

اين عكس بهترين پائلايي است كه تا به حال ديده ايم. به طوري باور نكردني خوشمزه و با طراوت است. ما اين غذا را امسال در اسپانيا و در حالي كه در خانه نشسته بوديم ميل كرديم.

۴.تاپاس سنتي (Traditional tapas dish)، اسپانيا

اين عكس يك ظرف تاپاس سنتي است كه از مارچوبه گريل شده (grilled asparagus)، ژامبون ايباريا (Iberian ham) و زرده كامل يك تخم مرغ درست شده است. تمام چاشني ها طعم و مزه واقعي مي‌دهند. من اين غذا را وقتي در زير نور آفتاب اسپانيا در محلي به نام لوكوس تاپاس (De Loغير مجاز مي باشد Tapas) در آندالوسيا (Andalucia) خوردم،  شهري كه در امتداد يك دره طبيعي بسيار ديدني ساخته شه است.

صاحب رستوران خيلي دوست داشتني هريك از غذاها را يك به يك معرفي مي‌كرد. به همان خوبي، غذايي نظير ساندويچ خوشمزه خرچنگ، گوشت گوساله و جوانه هاي تازه همراه با ژامبون را امتحان كرديم و بعد يك نوشيدني نوشيديم تا همه را شسته و هضم كند، روز كاملي بود.

۵.باساشي (Basashi)، ژاپن

در زماني كه در توكيو هستيم، براي صرف غذا به رستوران كوچك و هميشه هم شلوغي به نام ايزاكايا (Izakaya) مي‌رويم و قصد داريم اين غذا را بررسي كنيم. غذايي به نام باساشي كه گوشت خام ساشيمي (Sashimi) آغشته با سس سويا و زنجبيل است. همچنين، سالاد يوناني همراه با كمي خلال لوبيا خورديم. همه چيز خوشمزه بود، اما ساشيمي براي جويدن كمي سفت بود.

۶.سالاد آسورتي (Assorti Salad)، بلغارستان

ما عاشق غذا خوردن هستيم و يك رستوران به ندرت مي‌تواند با اندازه غذا ما را به چالش بكشد. به همين دليل، وقتي رستوران هاجيدراگانوويته ايزبي (Hadjidraganovite Izbi) را پيدا كرديم، غافلگير شديم. واقعاً عاشق سالاد آنجا شديم كه تركيبي نادر از طعم هاي سنتي بلغارستان بود و شامل هر آن چيزي مي‌شد كه قبل از اينكه خارجي ها بخواهند كشور را ترك كنند بايد از آن مكان بازديد كرده و آن ها را امتحان كنند. اگر به بلغارستان سفر كرديد، حتما سالاد آسوريت را امتحان كنيد، پشيمان نخواهيد شد.

۷.چويي چين (Chuối chiên)، ويتنام

چويي چين، نمونه يك دسر بسيار لذت بخش براي من در ويتنام بود. به طور ساده مي‌توان آن را موز قطعه قطعه و كاملاً سرخ شده، توصيف كرد. من در زمستان از شهر كوهستاني ساپا (Sapa) ديدن كردم و اين دسر گرم با پوششي ترد كه با موز نرم پر شده، در شب هاي سرد، حس آرامش عجيبي به شما مي‌دهد. در آن مكان بارها آن را با سس شكلات گرم درست كردم. حس شادي آور خاصي داشت.

۸.ونزلي ديل (Wensleydale)، انگلستان

اين تصوير در لبنياتي ونزلي ديل (Wensleydale Creamery) در يوركشاير ديل (Yorkshire Dales) انگلستان گرفته شده است. بيش از ۷۰۰ نوع مختلف پنير در انگلستان توليد مي‌شود و ونزلي ديل (كه در چندين نوع مختلف وجود دارد) داراي خامه اي متمايز با بافتي ترد است. مخصوصا وقتي با پاي سيب يا كيك ميوه اي خورده مي‌شود، بسيار خوشمزه است.

۹.شام سوخاري (Roast dinner)، استراليا

با توجه به خوردن غذاي كبابي سنتي، يك گاز از غذا در خارج از كشور، مستقيماً مرا به خاطرات خانه ام مي‌برد. غذاي مورد علاقه من گوشت كباب شده آبدار با سس هاي ساخته شده از سس سيب و سبزيجات كباب شده است. دوست دارم گوشت گاو، گوشت مرغ با سيب زميني سرخ شده، كدو تنبل، هويج، گل كلم، پنير، ذرت، نخود فرنگي و خامه پر شده از سس خردل سرو شود.

۱۰.نان و كلوچه دارچيني (Cinnamon bun)، سوئد

از زمان سفر ما به استكهلم در ماه آگوست و تحقيقات من قبل از سفر، تمام چيزهاي مربوط به اسكانديناوي به خصوص آشپزي سوئدي من را وسوسه كرد. به عنوان مثال نان و كلوچه هايشان را امتحان كنيد. يك صندلي گرم و نرم با يك بالشت كه پشت سر خود قرار داده ام، در حالي كه زير يك پتو جمع شده و با نوشيدن جرعه اي چاي از پنجره به منظره اي پاييزي مي‌نگرم را برايم يادآوري مي‌كند. خوردن يك كلوچه دارچيني واقعي سوئدي به اين معني است كه مي‌توانم قهوه مورد علاقه خود را در هرجاي دنيا كه هستم داشته باشم، از لحظات آرام با يك چيز خوشمزه لذت ببرم و به عزيزانم فكر كنم.

 

خوردن غذاهاي كشورهاي مختلف علاوه بر لذت بردن از طعم هاي جديد مي‌تواند بر روحيه و ديد شما به دنياي اطرافتان تاثير زيادي بگذارد و همچنين با ساكنان كشورهاي ديگر حس ارتباط و دوستي بيشتري پيدا كنيد.

persianpishraneh.com

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

پخش لوازم الكتريكي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
دى ۱۳۹۸
مهر ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
كالاي ديجيتال
آنتن روميزي
آنتن هوايي
گيرنده ديجيتال
آيفون تصويري
محافظ برق
باتري كمليون
شارژر باتري
لامپ كمليون
پايه تلويزيون
برق صنعتي
فتوسل
هواكش و تجهيزات تهويه
درب بازكن هاي صوتي و تصويري
تلفن پاناسونيك
كليد مينياتوري
LED لامپ
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]