بازرگاني پرشين پيشرانه

بازرگاني پرشين پيشرانه

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۵ مهر ۱۳۹۶
سفر فقط چالوس نيست ؛ با سه ساعت رانندگي به بهشت‌هاي اطراف تهران برسيد!

روستاهاي افجه و برگ جهان

احتمالاً نام دشت هويج را كه در نزديكي تهران قرار دارد تا به حال بارها از دوستان و اقوام خود شنيده‌ايد. اگر تا به حال به آن سر نزده‌ايد، اين دشت تنها يكي از ديدني‌هاي روستاي افجه در پنج كيلومتري لواسان است كه شكوفه‌هاي گردو و گيلاس باغ‌هاي آن در آغاز فصل بهار، از آن منطقه‌اي بسيار زيبا و به ياد ماندني مي‌سازند.

براي رسيدن به اين روستا از سه راهي لواسان- فشم ۱۴ كيلومتر راه داريد كه يك راه مناسب براي رانندگي به شمار مي‌آيد. اگر تصميم گرفتيد اين نوروز به اين روستا سر بزنيد از چنار چهارصدساله‌ي آن در محله‌ي چراغان نيز ديدن كنيد. هرچند كه افجه و ارتفاعات برفي و زيباي آن به دليل طبيعت چشم‌نواز معروف است اما آثار تاريخي زيادي نيز دارد چون به احتمال زياد مسير رفت و آمد پادشاهان به دشت بزرگ لار بوده است.

روستاي برگ جهان نيز در ادامه‌ي مسير، بعد از روستاي افجه قرار دارد كه هم مي‌توانيد از راه لواسان و افجه به آن برسيد و هم از سمت جاجرود و سد لتيان. اگر به اين روستا سفر كرديد مي‌توانيد با يك راهپيمايي يك ساعته به آبشار آن برسيد كه در سه كيلومتري شمال آن نيز بقاياي يك قلعه‌ي باستاني قرار دارد.

اين دو روستاي زيبا، در واقع ورودي كوهنوردان براي صعود به قلل سياه‌چال يا سرسياه غارها هستند كه روي خط‌الرأس كوه‌هاي لواسانات قرار دارند و در واقع سرچشمه‌ي رودهاي لواسان و چهل بره به شمار مي‌آيند.

ارتفاعات و باغ‌هاي زيباي افجه

 

مسير دشت هويج به افجه

 

نمايي از روستاي برگ جهان

آبشار شاهاندشت و قلعه‌ي ملك بهمن

آبشار شاهاندشت دومين آبشار بلند ايران است كه در فهرست آثار ملي نيز به ثبت رسيده است. اين آبشار از سمت تهران در كيلومتر ۹۶ جاده‌ي هراز قرار دارد و مجموع سه آبشار است كه ارتفاع آنها روي هم به ۱۸۰ متر مي‌رسد.

در بالاي اين آبشار زيبا قلعه‌ي ملك بهمن قابل مشاهده است كه طراحي بسيار خاصي دارد و تنها ورودي آن زيرزميني است كه امروزه راه آن مسدود شده است. اين قلعه كه يكي از بزرگترين قلعه‌هاي كوهستاني ايران است از مخلوط نوعي خاك، تخم مرغ و شير ساخته شده و ساروج مقاوم آن سال‌هاست در برابر و زلزله‌هاي پي در پي اين منطقه دوام آورده است.

تاريخ اين قلعه را ۳۰۰۰ هزار سال تخمين مي‌زنند كه در واقع ساخت آن به دوران سلسله‌ي پادوسبانيان باز مي‌گردد؛ سلسله‌اي كه سال‌ها بر منطقه‌ي رويان تبرستان ايران حكمراني ‌كردند.

براي رسيدن به قلعه‌ي ملك بهمن، بايد از روستاي وانا در اين منطقه بگذريد و بعد از جاده‌ي شاهاندشت و پاركينگ آن و گذر از روستا، ۱۵ دقيقه پياده روي كنيد. هرچند كه اين قلعه ورودي ندارد اما كوهنوردان با تجهيزات مي‌توانند از ديواره‌ي جنوبي قلعه به داخل آن صعود كنند.

نمايي زيبا از آبشار شاهاندشت

قلعه‌ي ملك بهمن بر فراز كوهي كه آبشار از آن سرازير است

روستاي ورديج بزرگترين روستاي حريم شمال غرب تهران است كه همراه با روستاي واريش، كمي بالاتر از آن، ورودي قله‌ي ليچه و پهنه حصار براي كوهنوردان به شمار مي‌آيند. واريش كمي سرسبزتر از ورديج است و سنگ‌هاي صيقل داده شده‌ي آن كه به آدمك‌هاي سنگي معروف هستند، در نزديكي آبشار اين روستا قرار دارند.

اين دو روستا افزون بر اين سنگ‌هاي جالب و ديدني كه به سنگ‌هاي آدمك جيان هم معروف هستند، دره‌هاي عميق، باغ‌هاي سرسبز و كوه‌هاي مرتفعي دارند كه مسير رسيدن به آن را بسيار چشم‌نواز و زيبا مي‌كند.

واريش يك منطقه‌ي ييلاقي است كه بهترين و فصل سفر به آن بهار و تابستان است و در فصل‌هاي سرد تقريباً خالي از سكنه است. دسترسي به اين دو روستا از راه بزرگراه تهران- كرج و از منطقه‌ي وردآورد امكان‌پذير است.

آدمك‌هاي سنگي واريش

 

كوچه باغ‌هاي روستاي ورديج

آبشار گزو و جنگل‌هاي سوادكوه

سوادكوه در استان مازندران، از بخش شمال شرقي با تهران همسايه است و براي رسيدن به آن بايد از جاده‌ي فيروزكوه گذر كرد. جنگل‌هاي راش اين منطقه، در ايران نظير ندارد و به دليل ارتفاع بلند جنگل، هميشه هواي مه‌آلود دارد. اين جنگل‌ها مقصد هميشگي علاقمندان به پياده‌روي در طبيعت است و مي‌تواند با چند ساعت رانندگي، يك روز نوروزي شما را به بهترين شكل بسازد.

راش درختي سايه پسند است به همين دليل شاخ و برگ‌هاي زيادي دارد و اگر قصد پياده‌روي در جنگل آن را داشته باشيد تا چند ساعت خورشيد را نخواهيد ديد.

آبشار گزو نيز در كنار اين جنگل و در فاصله‌ي ۱۵ كيلومتري منطقه‌ي زيرآب سوادكوه قرار دارد. راه اين آبشار با تابلوهاي راهنمايي به خوبي مشخص است و براي رسيدن به آن در انتهاي مسير يك ساعت و نيم نيز پياده روي سبك خواهيد داشت.

اگر مي‌خواهيد يك روز خاص در طبيعت اطراف تهران داشته باشيد آبشار گزو و جنگل‌هاي سوادكوه انتخاب‌هاي بسيار خوبي هستند و مسافت دورتر آنها نسبت به مكان‌هاي ديگر، پس از ديدن طبيعت زيباي آن از يادتان خواهد رفت.

persianpishraneh.com

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

پخش لوازم الكتريكي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

خرداد ۱۳۹۹
ارديبهشت ۱۳۹۹
اسفند ۱۳۹۸
بهمن ۱۳۹۸
دى ۱۳۹۸
مهر ۱۳۹۸


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
كالاي ديجيتال
آنتن روميزي
آنتن هوايي
گيرنده ديجيتال
آيفون تصويري
محافظ برق
باتري كمليون
شارژر باتري
لامپ كمليون
پايه تلويزيون
برق صنعتي
فتوسل
هواكش و تجهيزات تهويه
درب بازكن هاي صوتي و تصويري
تلفن پاناسونيك
كليد مينياتوري
LED لامپ
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ





 



[ ساخت وبلاگ ]